I måndags efm här hemma hos mig så hade jag en liten mys efm tillsammans med Jenny en champagnevän från Instagram.
Krug Grande cuvee id 312036 05-1990 skrev inga noter på denna men krug gc är alltid ett säkert kort. 93P
Pierre Peters les chetillons 2008
Kanske den mest kraftfulla maskulina och finstämda 08j ag har prövat . En härlig doft rakt ner i svampkorgen blandat med något parfymigt med drag åt lättsam hyacint blomster. Smaken är dominerande utav mogen tropisk frukt och ganska så tung fatkaraktär tänk pommac. Syran är interigerad i frukten och faten god redan idag men har en lång framtid framöver 95p.
Pascal doquet coeur de terroir 2005
Doft utav marsipan brioche och saffran
Smak grapefrukt grannysmith äpplen och citrus med något sötad inslag utav bittermandel och tobak med tydlig mognad och fatkaraktär .
Avslut fina syror och lite gino dessert karaktär som är väldigt balanserad och stannar kvar länge i munnen. Eftersmaken utav exotiska frukt och rostad vit choklad är långt och stannar kvar länge i munnen som nästa aldrig vill lämna eller avta. Kvällens roligaste flaska helt klart och tråkig nog min sista 05 men har beställt tre till nu från fvl fast nu med årgång 2004 92p