Vilket år?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilket år?
Kul bild, jag har undrat vad du gör med dina bilder.
Av nyfikenhet: jobbar du hos importören? Känns inte riktigt som ett naturligt val att bygger upp en Champagneresa enbart runt flera besöksmål kopplade till en företagsgrupp (och därmed kör förbi massor av bra småproducenter på vägen) om man inte har yrkesmässiga skäl att göra så.Nu är jag hemma efter ett intensivt besök i Champagne. Jag var hos G.H. Martel som äger ett antal olika hus.
...
Efter provningen körde vi ner till Bligny i södra Champagne där vi bodde på familjen Rapeneaus jaktslott Château de Bligny.
Helt rätt gissat.Av nyfikenhet: jobbar du hos importören? Känns inte riktigt som ett naturligt val att bygger upp en Champagneresa enbart runt flera besöksmål kopplade till en företagsgrupp (och därmed kör förbi massor av bra småproducenter på vägen) om man inte har yrkesmässiga skäl att göra så.
Så vart det och visst levererade den! Har antecknat grapefrukt, nougat, päron, gröna äpplen, kex och grädde. Några års lagring kommer göra detta till en stor champagne, men den var riktigt trevlig redan nu!l'Esprit 2008!!
Bara att gratulera, själv håller jag Deutz William Rosé 1996 som det bästa jag druckit hittills!Efter cirka 5 sekunders val tar jag fram en 1996 Cuvée William Deutz. Ett champagnehus som ofta glöms bort.
Kul att du gillade Peters 2008. Se till att du får tag på deras Chetillons 2008 när den släpps, magiskt bra!Så vart det och visst levererade den! Har antecknat grapefrukt, nougat, päron, gröna äpplen, kex och grädde. Några års lagring kommer göra detta till en stor champagne, men den var riktigt trevlig redan nu!
Bara att gratulera, själv håller jag Deutz William Rosé 1996 som det bästa jag druckit hittills!
Jag håller med . Jag köpte i veckan en flaska Champagne som har varit min favorit för länge sen och blev besviken. Många Crémant smakar mycket bättre.Nej om jag vill dricka budgetbubbel så föredrar jag nog en bra crémant.
Ikväll blev det denna
Visa bifogad bild 5206
Mycket gott var det allmänna omdömet. Motsvarar väl ungefär 88p
Gröna äpplen, lite citrus, antydan av grapefrukt. Bra syra som rensar munnen. Utmärkt koncentration och lååång eftersmak som ligger kvar. Känns lite ungt, ska bli trevligt att se hur den utvecklats om nåt år.
Någon som vet hur man kan lista ut deg-datum på en N.V. André Jacquart Champagne Expérience Premier Cru?
Jag är osäker på om din fråga syftar på AJ eller Vilmart, men jag svarar för säkerhets skull: Ja, "04/12" på etiketten betyder att den blev degorgerad i april 2012.! Vilmart stämplar numera alltid degorgeringsdatum på detta sätt.Jag har samma fråga. Igår kväll drack vi en flaska 2004 Vilmart Couer De Cuvée där den skarpögde kan se 04 12 på etiketten
Av bilden att döma gissar jag att du varit på Kadeau!?