Jos
Medlem
Kork?Det står Champagne på flaskan. Men måste ju vara nåt fejk från Kina. Vidrig smörja. Tvi vale. Smak av beska kemikalier. Jag kan inte förstå hur någon kan uppskatta detta?
Visa bifogad bild 17555
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kork?Det står Champagne på flaskan. Men måste ju vara nåt fejk från Kina. Vidrig smörja. Tvi vale. Smak av beska kemikalier. Jag kan inte förstå hur någon kan uppskatta detta?
Visa bifogad bild 17555
Det tror jag inte. Skumpan ska säkert smaka så.Kork?
08:an av den har jag druckit några gånger. Den var god i alla fall. Måste vara någon defekt flaska om den är så dålig.Det tror jag inte. Skumpan ska säkert smaka så.
Det tror jag inte. Skumpan ska säkert smaka så.
Smak av beska kemikalier
Det är den kraftige eken, tydliga fenoler och pepprigheten jag har svårt för.Det tror jag inte. Skumpan ska säkert smaka så.
Du missförstår kring Lenobles ”Mag”. Det som det står för är att de lagrar vinet på magnumflaskor en del av lagringstiden.Bergeronneau Marion
Blanc de Blancs futs
de chene.
Visa bifogad bild 17561
Ek, ek och lite mera ek. Som att dofta på nysågade plankor. Måste säga att det är lite överväldigande trots att jag gillar ekade champagner men denna var på gränsen. Men frukten var på sin plats med skarpa citroner, lime och grape. Brända toner med lite luft som lyfter vinet lite. Syran är bra liksom längden på eftersmaken. Men eken är störande under hela flaskan så jag har svårt att riktigt mysa ner mig i vinet.
AR Lenoble Intense Mag 15
Visa bifogad bild 17562
Visa bifogad bild 17563
Jag gillar verkligen denna producent och även detta vin. Det här är en vanlig halv magnum flaska. Om inte jag är helt sömnig så är alla etiketter gjorda för en magnum!?!?!?
När vi ser förbi eventuella etikett missförstånd så är det en riktigt mysig champagne. Bränd citrus, lite lagrad ost på näsan med smörig smak och härlig längd.
Det är skickliga personer som gör vin på AR Lenoble.
Det står på etiketten vad som avses, Mag=del av reservvinerna har lagrats på magnum.......Bergeronneau Marion
Blanc de Blancs futs
de chene.
Visa bifogad bild 17561
Ek, ek och lite mera ek. Som att dofta på nysågade plankor. Måste säga att det är lite överväldigande trots att jag gillar ekade champagner men denna var på gränsen. Men frukten var på sin plats med skarpa citroner, lime och grape. Brända toner med lite luft som lyfter vinet lite. Syran är bra liksom längden på eftersmaken. Men eken är störande under hela flaskan så jag har svårt att riktigt mysa ner mig i vinet.
AR Lenoble Intense Mag 15
Visa bifogad bild 17562
Visa bifogad bild 17563
Jag gillar verkligen denna producent och även detta vin. Det här är en vanlig halv magnum flaska. Om inte jag är helt sömnig så är alla etiketter gjorda för en magnum!?!?!?
När vi ser förbi eventuella etikett missförstånd så är det en riktigt mysig champagne. Bränd citrus, lite lagrad ost på näsan med smörig smak och härlig längd.
Det är skickliga personer som gör vin på AR Lenoble.
Tack för infon. Det hade jag ingen aning om. Vet du om fler producenter lagrar sina viner på samma sätt?Du missförstår kring Lenobles ”Mag”. Det som det står för är att de lagrar vinet på magnumflaskor en del av lagringstiden.
Aldrig hört det i något annat sammanhang, misstänker att det är därför Lenoble skriver ut ”Mag” för att här är de lite unika.Tack för infon. Det hade jag ingen aning om. Vet du om fler producenter lagrar sina viner på samma sätt?
Bollinger har ett liknande system för sina reservviner.Aldrig hört det i något annat sammanhang, misstänker att det är därför Lenoble skriver ut ”Mag” för att här är de lite unika.
Visste att jag skulle hållit tystBollinger har ett liknande system för sina reservviner.
Vaskade resten på gräsmattan nyss. Har aldrig gillat, varken ekade röda viner eller eklagrad öl. Pepprigheten kändes hemsk också. Stöter jag på såna viner igen så häller jag ut dem. Hur är med med Bollinger? Har den kraftiga noter av nysågat ekplank? Då får jag spara dem och sälja dem på auktion om 10 år i så fall.. Kan man få 2 papp då tror ni?Det står Champagne på flaskan. Men måste ju vara nåt fejk från Kina. Vidrig smörja. Tvi vale. Smak av beska kemikalier. Jag kan inte förstå hur någon kan uppskatta detta? (ek, pepprighet, fenoler)
Visa bifogad bild 17555
Yes absolut, låter rimligt!Vaskade resten på gräsmattan nyss. Har aldrig gillat, varken ekade röda viner eller eklagrad öl. Pepprigheten kändes hemsk också. Stöter jag på såna viner igen så häller jag ut dem. Hur är med med Bollinger? Har den kraftiga noter av nysågat ekplank? Då får jag spara dem och sälja dem på auktion om 10 år i så fall.. Kan man få 2 papp då tror ni?
Provning med @v00alex, @feskhandlarn och @Christer J i helgen.
Visa bifogad bild 17589
Sedan blev det grillad tomahawk med rödtjut!