This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Minns mest att du hävdade att den heter tradition tills jagIntressant, för hade jag fått uppgiften att para ihop smaknoterna med respektive flaska hade jag garanterat parat ihop skumbanan med Variance och reduktiv med Ruinart.
Så sant, så sant men svårt att hålla sig i tre år med alla flaskor... Trodde länge att Variance inte tjänade särskilt mycket på lagring. Ändrade uppfattning efter @LarsW s 10-åriga helt magiska och Selosselika Variance.
Oavsett så är Bonnaire i allmänhet och Variance i synnerhet sjukt mycket vin för pengen.
Vinet har uppenbarligen bytt namn. Jag och @Jos diskuterade detta så till den grad att @Elvis tyckte vi borde kyla ner oss med lite skumpa.
Innan var det en av de bästa i NV:klassen om man väger in priset. Fast Egly har ju tagit rygg på Selosse i prisrallyt. Nästa producent i det rejset gissar jag att Larmandier-Bernier blir så där blir det nog att bomba på lite.
Högintressant fråga som diskuterats tidigare:
Minns mest att du hävdade att den heter Tradition tills jag visade ett foto på flaskanIntressant, för hade jag fått uppgiften att para ihop smaknoterna med respektive flaska hade jag garanterat parat ihop skumbanan med Variance och reduktiv med Ruinart.
Så sant, så sant men svårt att hålla sig i tre år med alla flaskor... Trodde länge att Variance inte tjänade särskilt mycket på lagring. Ändrade uppfattning efter @LarsW s 10-åriga helt magiska och Selosselika Variance.
Oavsett så är Bonnaire i allmänhet och Variance i synnerhet sjukt mycket vin för pengen.
Vinet har uppenbarligen bytt namn. Jag och @Jos diskuterade detta så till den grad att @Elvis tyckte vi borde kyla ner oss med lite skumpa.
Innan var det en av de bästa i NV:klassen om man väger in priset. Fast Egly har ju tagit rygg på Selosse i prisrallyt. Nästa producent i det rejset gissar jag att Larmandier-Bernier blir så där blir det nog att bomba på lite.
Högintressant fråga som diskuterats tidigare:
Tack för svaret. Förstår att diskussionerna var heta då det inte var helt lätt att hitta någon info om sakenVinet har uppenbarligen bytt namn. Jag och @Jos diskuterade detta så till den grad att @Elvis tyckte vi borde kyla ner oss med lite skumpa.
Härlig provning!Tredje gången jag skrivit ett långt inlägg och ska bifoga filer och allt försvinner. Orkar inte med igen. Kortsagt Winston 88 vann men krug tätt efter. Krug rose 21 eme piskade Cristal med hästlängder.
Visa bifogad bild 26698
Visa bifogad bild 26697
2013. Jag blir inte klok på Cristal. Den här var tunn och syrlig. Mycket rabarber som inte fått ett gram socker på sig än.Härlig provning!
Vilken årgång var det på Cristal rose?
2013. Jag blir inte klok på Cristal. Den här var tunn och syrlig. Mycket rabarber som inte fått ett gram socker på sig än.
Aa kruxxet där e ju att flaskorna är genomskinliga och extra känsliga för ljus vilket försvårar saken att få bra äldre lagrad Cristal.Säger som @Crist(al)ian 77 saken med cristal handlar om tid.
Jag brukar skriva långa inlägg i ett ordbehandlingsprogram av just den anledningen. Ett annat tips är att lägga in bilderna från telefonen och sedan skriva på datorn. Bilderna lagras temporärt så man slipper böka.Tredje gången jag skrivit ett långt inlägg och ska bifoga filer och allt försvinner. Orkar inte med igen. Kortsagt Winston 88 vann men krug tätt efter. Krug rose 21 eme piskade Cristal med hästlängder.
Visa bifogad bild 26698
Visa bifogad bild 26697
2013. Jag blir inte klok på Cristal. Den här var tunn och syrlig. Mycket rabarber som inte fått ett gram socker på sig än.
Säger som @Crist(al)ian 77 saken med cristal handlar om tid.
Aa kruxxet där e ju att flaskorna är genomskinliga och extra känsliga för ljus vilket försvårar saken att få bra äldre lagrad Cristal.
Jag jagar dem inte med lykta efter denna besvikelse.
Tror han tänker 10 år från släpp vilket jag själv också känner är ett bra riktmärke för när de börjar bli lite mer generösa.När du säger 10 år @Crist(al)ian 77 räknar du från släpp?deg?eller från vad?
Själv har jag ca 20 år från årgången som när jag börjar uppskatta cristal.
Tror vi har ungefär samma uppfattning av vilken ålder som keävs bara olika sätt o räkna ålder.