Tror det är rätt bra men har vare sig hjärn- eller järnkoll nuförtiden. Har köpt mina på plats de senaste åren.Tack för svaret. Förstår att diskussionerna var heta då det inte var helt lätt att hitta någon info om saken
Hur är prisläget på systembolaget för Egly-Ouriet? Är det konkurrenskraftigt eller bör man invänta någon eventuell deal ute i Europa?
2002+20 eller 2013 (inköpt)+10 är ju ingen större skillnad i sammanhanget.När du säger 10 år @Crist(al)ian 77 räknar du från släpp?deg?eller från vad?
Själv har jag ca 20 år från årgången som när jag börjar uppskatta cristal.
Tror vi har ungefär samma uppfattning av vilken ålder som keävs bara olika sätt o räkna ålder.
Tänkte väl från släpp även om den intressanta tidpunkten egentligen är degdatumet som vi diskuterat tidigare, men oftast är det ju inte så stor skillnad.Tror han tänker 10 år från släpp vilket jag själv också känner är ett bra riktmärke för när de börjar bli lite mer generösa.
Sen är det ju lite smaksak också, jag uppskattar verkligen 2008 nu och tom 2012 tycker jag är grym
Har dock för mig att Roederer sa att Cristalen numera ligger 1-2 år längre i källaren efter deg innan släpp. Högst osäker uppgift dock eftersom jag mycket väl kan minnas fel eller blanda ihop uppgiften med något annat som jag hört eller läst.
Fick Cristal 08 blint nyligen och den är mycket bra och äntligen drickbar och mer därtill. Jag gissade RD 02 på grund av hasselnötter, ungdomlighet och hög syra.
Last edited: