This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
operation lagringsskåps tömning på udda flaskor med jobbig flaskform för att ge plats åt annat framöver. Denna flaska är den första utav de sex olika som jag plockade med mig hem sist jag var förbi i min vinkällare. Vad ska man säga då om denna duval-Leroy Femme 2000
2008 Vilmart & Cie Coeur de Cuvée. Wow! Om denna blir bättre med lagring, hur bra blir den då på en skala? Doft av bokna äpplen, fat och citrus. Öppnar upp efterhand med hintar av kola och nötter. Ruggigt intensiv men ändå balanserad smak av gröna äpplen, honung, citrus och citrusskal. Klart ökad intensitet och kraft med luft och högre temperatur, men balanserar ändå finfint. Hög syra. Dosagen är ganska tydlig, men stör mig inte på en fredag. Jag ser framför mig ett galet bra vin när allt integrerar och mognadstonerna kommer fram. Vuxengodis! 95p++?.
Innan avtäckning är det som vanligt omröstning om ens tre favoriter. Hebrart blev klar etta
Öppna bara en åt gångenOj, vad kul!
Jag har bara druckit den en gång än så länge. Jag tyckte då att den var ovanligt obalanserad för att vara en Coeur de Cuvée och satte "bara" 91 poäng men potentialen tvivlar jag inte på. Jag är säker på att den kommer att bli fantastisk. Kul att din flaska var så bra redan nu!
Jag har ett par obrutna lådor i källaren som jag inte vet om jag vågar öppna...
Vart fick du tag på den?Beställning lagd.
Den finns faktiskt tillgänglig i BS hos SB!Vart fick du tag på den?
Hmm, inte i min PC!Den finns faktiskt tillgänglig i BS hos SB!
Hmm, inte i min PC!
Tack, jag var så djävla dum att jag sökte på producentens namn, Marc Hebrart!! Men ser nu att man valt att namnge vissa av vinerna med enbart Hebrart.Du ser- det är inte bara bra med fri marknad. ;-)
Detaljistbolagets hemsida ger sju träffar under fliken "alla" vid sökninh på "Hebrart", varav två är "lådor".
Denna flaska kvalade också in och är hemtagen för konsumtion inom kortDet är definitivt en väldigt udda flaskform i vinkällaren, det är helt klart! Jag har inte provat 2000 men tyckte att både 1995 och 1996 var väldigt bra.
Äntligen ett argument som gör att mina Ruinart 2006 kan komma längre fram i kön... De är kanske inte dåliga, men vi kan säga att jag är mer nyfiken på andra flaskor...operation lagringsskåps tömning på udda flaskor med jobbig flaskform för att ge plats åt annat framöver.
Hebrarts NV-BdB är den mest prisvärda champagne jag testat. 23,50 € på Plus de Bulles just nu.Hebrart blev klar etta med, lite godtyckligare, Chétillons som tvåa
Hebrarts NV-BdB är den mest prisvärda champagne jag testat. 23,50 € på Plus de Bulles just nu.