This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nån som har tips på motsvarande slamkrypare för rose-skumpa? Det är ju ändå snart sommar
Ha ha, känns som att @Stenberg satt en snöboll i rullning med sin slamkrypare på BYOB Kalmar.
Får hoppas inte importören hänger här, då blir det väl prishöjning
Nån som har tips på motsvarande slamkrypare för rose-skumpa? Det är ju ändå snart sommar
Palmer & Co uppdaterade helt enkelt utseendet på sina etiketter häromåret! Det är enda skillnaden. Samt degorgeringsdatum förstås!Jag har den senaste månaden druckit två 2008 från Palmer & Co. Inköpta på SB vid lite olika tillfällen, men med olika etiketter.
Samma champagne? Varför olika etiketter?. Om det är skillnad var i ligger den?
Det Champagnevetande Forumet kan säkert hjälpa mig reda ut det här.
Det är helt klart en välgjord champagne, som sagt, och upp till 300 kr håller jag med dig. Men om du ökar nivån till 350 kr och dessutom vidgar dina vyer till att inte bara tänka SB, så hårdnar konkurrensen betydligt! När det gäller husens standardcuvéer tycker jag trots allt att Jacquesson, Charles Heidsieck och inte minst Bérêche (som också har husstatus) presterar klart bättre! Och tittar du strikt på SB:s fasta sortiment och vidgar vyerna till att inte bara titta på standardchampagner, så finns det en hel del bättre alternativ. Exempelvis Palmer & Co 2008!Bollen sattes nog faktiskt igång av SB-personal där en hel del har uppskattat den. Resultatet är att priset har höjts en gång redan, den har varit slutanmäld flera gånger och importören själv har faktiskt bett om att begränsa antalet butiker som ska ha den för att garantera leverans.
Annars håller jag helt med, överlägsen en bra bit upp i 350-kronorsklassen, mycket för att den faktiskt har någon form av personlighet vilket dom andra saknar...
Jag visste det. Det är på Finewines svaren finns.Palmer & Co uppdaterade helt enkelt utseendet på sina etiketter häromåret! Det är enda skillnaden. Samt degorgeringsdatum förstås!
Håller med dig - drack den förra helgen o tyckte den var bra nu mem utan jättepotential! Drick o njut som sagt!Visa bifogad bild 9964
2006 Henriot Champagne Brut Millesime
Valborg, vårväder och Champagne! Bra kombination. Tror inte denna ska lagras någon längre tid. Drick och njut nu!
Kul. Måste passa på att fråga dig. Jag drack Robert Fleury 2005 Extra Brut för någon vecka sedan och den var också mycket bra. Är det är samma producent och vin som du drack?Fleury 2002 extra brut. Förmodligen den bästa champagne jag druckit i år! Lång smak med torkade aprikoser och andra frukter. Hög syra, som väntat av årgången. Känns bra att ha fem flaskor kvar (speciellt med tanke på att den numera kostar 700 kronor på bolaget, mao 40% mer än för ett år sedan...). Vissa likheter med Leclerc Briant Divine 2004.
Fleury 2002 extra brut. Förmodligen den bästa champagne jag druckit i år! Lång smak med torkade aprikoser och andra frukter. Hög syra, som väntat av årgången. Känns bra att ha fem flaskor kvar (speciellt med tanke på att den numera kostar 700 kronor på bolaget, mao 40% mer än för ett år sedan...). Vissa likheter med Leclerc Briant Divine 2004.
Kul. Måste passa på att fråga dig. Jag drack Robert Fleury 2005 Extra Brut för någon vecka sedan och den var också mycket bra. Är det är samma producent och vin som du drack?
Visa bifogad bild 9999