LeChat
Medlem
Tack! Ja det stämmer att det är Lehmann, köpt via Franska Vinlistan, 6-pack för 900:-Snygga glas, märke ?
Väldigt prisvärda! Har även snygga glas från Riedel men brukar föredra Lehmann. Köp rekommenderas!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack! Ja det stämmer att det är Lehmann, köpt via Franska Vinlistan, 6-pack för 900:-Snygga glas, märke ?
Har bara druckit den blint en gång på det stora sjöslaget i Kalmar 2016. Besvikelse för mig och de flesta övriga vad jag kom ihåg. Tur att det finns 08or som man kan hoppa över.Visa bifogad bild 10719 Philipponnat Blanc De Noir 2008:
Drack en flaska i vintras som inte smakade något vidare. En konstig eftersmak av sur disktrasa eller liknande. Denna var bättre, ingen konstig bismak. Men ändå ingen höjdare. Kan mest liknas vid äppelcider med inslag av havre(?!?). Ingen syra överhuvudtaget att tala om. Två dåliga flaskor månne? Får hoppas på flaska nummer tre om ett halvår. Någon som har provat denna och har andra erfarenheter än jag?
Tack! Ja det stämmer att det är Lehmann, köpt via Franska Vinlistan, 6-pack för 900:-
Väldigt prisvärda! Har även snygga glas från Riedel men brukar föredra Lehmann. Köp rekommenderas!
Livet är gott, men jag ser fram emot att dricka 2006orna som ligga bredvid.
Min känsla är att 2004an förmodligen inte vinner på ytterligare lagring, vad är din känsla?Jag tycker att Pol Roger 2006 är inne i en väldigt bra fas och när jag var på en Pol Roger-vertikal i våras var 2006 klart bättre än 2004. Jag satte 92 poäng på 2006 och 88 på 2004.
Danmark nästa...Rätt ok priser på Krug.
Eftersom den inte finns! Kanske även förklarar varför de har låga priser på Krug...Cristal 2003!? Aldrig sett och aldrig hört.
Igår tullade jag på 2006orna. Fylligare, längre, komplexare och med en härlig sälta i slutet. Jag tänker på lingon och citronzest. Helt klart bättre!Jag tycker att Pol Roger 2006 är inne i en väldigt bra fas och när jag var på en Pol Roger-vertikal i våras var 2006 klart bättre än 2004. Jag satte 92 poäng på 2006 och 88 på 2004.
Något annorlunda beskrivning än vad importören själv nämner:Doften var jästig med lite som jag tyckte jordkällare. Smaken var frisk som tusan, lite päron hann jag känna innan grapefrukt tog över. Grapefrukt som inte är en favvofrukt kändes läääänge i eftersmaken. Det kändes inte dåligt, bara syrligt.
Nyanserad, utvecklad doft med inslag av valnötter, gula plommon, rostat bröd och mineral. Torr, nyanserad, mycket frisk, utvecklad smak med inslag av nötter, röda äpplen, rostat bröd och mineral.