Mattias Schyberg
Administratör
Delad vårdnad FTW!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Delad vårdnad FTW!
Ensamt men om du ska matcha med mat så skulle mitt tips vara neutrala skaldjur som hör hösten och vintern tillHar aldrig druckit denna men har en flaska i förrådet. Skulle du rekommendera du den i ensamt majestät eller ihop med mat?
2. Larmandier-Bernier Vieille Vigne du Levant 2008 : Klart drickmogen idag. Lite smör, nötter, lite ox, citronskal och bra djup med viss finess.
Vad var frakten från Venus Vins?Kan tipsa om att det här vinet finns att köpa på Venus Vins för rimliga 64,80 euro inklusive moms (= 620 kr). Dessutom finns 2007:an för bara 48 euro.
Tack för tipset, verkligen ett bra vin - första gången jag drack den igår. Satt precis och kollade upp den och några till. Hittade också den på Premiers Grands Crus för €70 där jag regelbundet köper. De har också ganska rimliga fraktkostnader, €18 för ett 6-pack.Kan tipsa om att det här vinet finns att köpa på Venus Vins för rimliga 64,80 euro inklusive moms (= 620 kr). Dessutom finns 2007:an för bara 48 euro.
Vad var frakten från Venus Vins?
Lite sent svar men jag drack en halvflaska av den för några veckor sedan (från en blandlåda 2008 jag beställde från bolaget i våras för att bestämma vad jag borde köpa) och den var helt fantastisk.Någon som har några goda erfarenheter av Deutz Brut Vintage 2008? Köpte mig en låda häromdagen utan att egentligen ha någon koll på den.
Köpte mina flaskor från Vildmedvin.seLite sent svar men jag drack en halvflaska av den för några veckor sedan (från en blandlåda 2008 jag beställde från bolaget i våras för att bestämma vad jag borde köpa) och den var helt fantastisk.
Dessvärre finns den förstås inte kvar på bolaget längre så den kunde jag inte köpa mer av där. Var har du köpt dina?
Grattis @ChristianB !min senaste godkända tenta i WSET Diploma!
En riktig höjdare!Fleury Extra Brut 2002. Snygg gyllengul färg. Hög syra med citronzest och grapefrukt. Distinkt doft av Play-doh, smörkola och bittermandel. Lång eftersmak. Lite för torr för att passa bra till sushin. Bättre till en smörig Brillat - Savarin och en väl mogen Brieost de Meaux.