Poussard
Medlem
Den hade inte så mycket att komma med i sammanhanget även om det absolut inte var nåt fel på vinet. Minns ’12 som bättre.Hur var larmandier tdv?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Den hade inte så mycket att komma med i sammanhanget även om det absolut inte var nåt fel på vinet. Minns ’12 som bättre.Hur var larmandier tdv?
Jag skulle vilja delge min erfarenhet, ikväll drack vi en CH08 blint och den kom typ på plats 2-3 overall och jag satte den på plats 2 blint själv.
Den hade inte så mycket att komma med i sammanhanget även om det absolut inte var nåt fel på vinet. Minns ’12 som bättre.
Drack en med samma deg datum för ett par veckor sen håller helt med dig. Fantastisk nu och även för mig bästa Initial jag druckit. Även om det kanske kan kallas integsbubbel så tycker jag att de olika Selosserna har en egen stil och Initial hävdar sig absolut mot prestiger från andra hus.Även instegsbubblet är riktigt bra, bästa Initial jag druckit och perfekt att dricka nu. Letade Selosse med innehåll från 2011 men den här var yngsta jag hittade i gömmorna. Inser att jag glömt fylla på senaste åren
Visa bifogad bild 20214 Visa bifogad bild 20215
Håller med, det är svårt. Den ovan t.ex. var ”stor” med en massiv doft och ett jäkla tryck förutom sedvanliga Selosse markörer så jag hade lätt trott blint att det var något av de mer avancerade vinerna. Men att det var Selosse hade varit noll problem i en blindprovningJag älskar också Selosse och brukar känna igen Selosse vid blindprovningar men tycker att det är fasligt svårt att pricka in vilket vin det är, särskilt när det gått ett antal år sedan degorgeringen.
Bra present och bra bror!Midsommarfirande på min brors landställe och han korkar upp en Salon 1996! Han är egentligen inte särskilt vinintresserad men i ett svagt ögonblick gav jag honom den här flaskan 2007. Härligt att dricka den tillsammans nu.
Fin gyllengul färg, initialt lite blyg på näsan men öppnade upp sig snabbt. Ung och fräsch med massor av frukt (grapefrukt, apelsin, mandarin). Lite autolytisk karaktär också. Bra syra och längd.
Visa bifogad bild 20223
Europasnittet är ca 8400 ex moms enligt winesearcher... Inte så blodigt...Bra present och bra bror!
Låter som du var nöjd med flaskan. Vågade du säga vad den kostar idag innan han öppnade den?
Bra present och bra bror!
Låter som du var nöjd med flaskan. Vågade du säga vad den kostar idag innan han öppnade den?
Trevligt . Har en i kylen. Vad säger du om drickfönster? När skulle du korka upp nästa flaska om du hade en?Fin gyllengul färg, initialt lite blyg på näsan men öppnade upp sig snabbt. Ung och fräsch med massor av frukt (grapefrukt, apelsin, mandarin). Lite autolytisk karaktär också. Bra syra och längd.
Visa bifogad bild 20223
Trevligt . Har en i kylen. Vad säger du om drickfönster? När skulle du korka upp nästa flaska om du hade en?