Mattias Schyberg
Administratör
SLURP!"Blötdjur och fermenteringskolsyrad druvmust"
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
SLURP!"Blötdjur och fermenteringskolsyrad druvmust"
Tror det blir ganska så trist att diskutera mig:Eller kanske borde vi ha en tråd för StefanAkiko...
På pricken, även om poängen är lite hög.Tror det blir ganska så trist att diskutera mig:
Deggad '66 som vid en första whiff ger tydliga inslag av tvål och mjukmedel samt herrparfym. Efter träning tittar det fram en markerad sälta, även kryddiga inslag som går mot surt läder, spiskummin och bränt hår. Brett i skor och strumpor. Över medellängd. Blek i färgen och mjuk i hullet. Karaktärsfull och stilig karl som tidvis kan vara något besk och manligt kärv. Men tar sig alltid i glaset.
Fynd! Nära 100p!
Jag uppfattar mig själv som både objektiv och återhållsam. Måste ju lämna utrymme för ökad mognad och tilltagande perfektionPå pricken, även om poängen är lite hög.
Därför borde poängen vara lägre...Jag uppfattar mig själv som både objektiv och återhållsam. Måste ju lämna utrymme för ökad mognad och tilltagande perfektion
Ett par-tre poäng räcker gott och väl för min delDärför borde poängen vara lägre...
Blev det rekommenderat i någon tidskrift eller var såg du det?Drog iväg en beställning på en låda Cigliuti Barbaresco Serraboella 2010 samt en flaska sprit, Diplomatico Ambassador (fast den ska ges bort till en blivande 40-åring) Får väl se om vinet dyker upp, blev ju extremt uppmärksammat på senaste SB-provningen av beställningssortimentet för någon vecka sedan.
Ah...Nja, lovorden har väl inte hunnit få trycksvärta ännu men på twitter skrevs en hel del av folk som varit där.
@Magnus Ericsson rekommenderade det starkt så jag beställde några på stört.Blev det rekommenderat i någon tidskrift eller var såg du det?
Me too.@Magnus Ericsson rekommenderade det starkt så jag beställde några på stört.
Me too.
Snart Nebbioloköpstopp.
Motiverade mitt med alltför stor obalans mellan Barolo och Barbaresco.När jag ändå tillfälligt bryter köpstoppet så la jag in en beställningen även jag
Bra köp !Tillfälligt avsteg från köpstoppet då David Léclapart l'Apôtre 2008 kom ut på marknaden. Givet köp för mig. Inte ett vin för dagen utan kommer få en längre sömn i källaren
Mycket stort vin. Körde ju en provning 99-05 med David och det vore kul att köra en igen. Har tyvärr inga 99-00 (finns väldigt få kvar överhuvudtaget i någon källare, inklusive Davids) men har full svit 01-08.Bra köp !
l'Apôtre är ett stort vin som måste få tid. Nallade på 04:an förra året och
konstaterade att den bör få några år till i källaren.
Där han kan klaga på Bourgogne inlägg upp och inlägg nerEller kanske borde vi ha en tråd för StefanAkiko...