doda
Medlem
Leverans från Franskavinlistan?Så fick jag hem 3 flaskor: 2002 Pascal Doquet Champagne Grand Cru Blanc de Blancs Grand Cru Vieilles Vignes Le Mesnil. Skall bli intressant och se om det är lika bra som RJ bedömt det.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Leverans från Franskavinlistan?Så fick jag hem 3 flaskor: 2002 Pascal Doquet Champagne Grand Cru Blanc de Blancs Grand Cru Vieilles Vignes Le Mesnil. Skall bli intressant och se om det är lika bra som RJ bedömt det.
Har du svårt att hitta frivilliga till den provningen ställer jag gärna upp!Mycket stort vin. Körde ju en provning 99-05 med David och det vore kul att köra en igen. Har tyvärr inga 99-00 (finns väldigt få kvar överhuvudtaget i någon källare, inklusive Davids) men har full svit 01-08.
Skön påfyllning !Jag har varit frånvarande från forumet ett tag. Men - tro det eller ej - jag har haft tid att plocka hem lite nya flaskor ändå. Och inte minst för vår japanske vän @StefanAkiko känner jag en skyldighet att rapportera om dessa troféer! De senaste månaderna har bl a följande flaskor hämtats hem:
Agrapart Complantée
Agrapart Terroirs (2008/2009)
Agrapart Avizoise 2006
Paul Bara Special Club 2000
Paul Bara Special Club Rosé 2005
Françoise Bedel Comme Autrefois 2001
Françoise Bedel Dis, "Vin Secret" Brut Nature 2005
Drappier Grande Sendrée 2006 x2
Pierre Gimonnet Fleuron 2002
Pierre Gimonnet Oenophile 2005
Jacquesson Millésime 2000
Jacquesson Cuvée No 733 D.T. x2
Laherte Frères Les Beaudiers
Benoit Lahaye Brut Nature
David Léclapart L'Alchimiste 2005
Leclerc Briant Cuvée Divine 2002 x2
PR Cuvée Sir Winston Churchill 1999
Ruppert-Leroy Fosse-Grely 2011
Vouette & Sorbée Saignée de Sorbée 2011
Jo från Franskavinlistan, kunde inte låta bli ett 3 pack.Leverans från Franskavinlistan?
Sitter på en flaska och funderar på att öppna den snart. Meddela vad du tycker så kanske jag öppnar minKöpte en Dom Pérignon 2004 för en stund sedan. Tänkte prova inom det närmaste, då jag bara provat ett glas, en gång för ungefär ett år sedan.
Bra fångst! Vilken Prevost var det?Fick med mig 2 flaskor från Paris.
Selosse rose deg april 2014
Jerome Prevost La Closerie deg 2011
Bra fångst! Vilken Prevost var det?
Ok, skall försöka minnas det!Sitter på en flaska och funderar på att öppna den snart. Meddela vad du tycker så kanske jag öppnar min
Åker till Champagne imorgon men var "tvungen" att köpa lite här hemma också: Två flaskor Jacquesson Cuvée No 737 samt en Roederer Estate L'Ermitage 2005.
Spara den ett tag, det är ju snart dags för BYOB igen.Köpte en Dom Pérignon 2004 för en stund sedan. Tänkte prova inom det närmaste, då jag bara provat ett glas, en gång för ungefär ett år sedan.
Jag är på!Har en Roederer Estate L'Ermitage 2002 i källaren. Blir blindprovningsobjekt vilket årtionde som helst. Så för de som blindprovar med mig, håll ögonen öppna
Antar att du menar årgång 11 ?Jerome Prevost La Closerie deg 2011
Missat detta, tack för tipset.Jag råkade se att det ligger en del 2012r från Robert Groffier och "skrotar" så jag beställde ett sexpack av Bourgogne 2012.
Var det verkligen 732 DT du drack? 733 DT kom 1 nov i beställningssortimentet på SB.Intressanta köp. För mig sticker dessa ut lite extra. Drack för övrigt Jacquesson DT 732 då jag besökte dem i våras. Förstod att vinet skulle lanseras nu till hösten. Var köpte du alla dessa viner?