Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Magnus L

urydhtfilgukj
Tyvärr inte, jag tvingas ju bränna dem på kul vin på krogen istället och det blir ännu dyrare tyvärr. :(
6000:de inlägget. Galet! Grattis! :)
9168846

Åskar

Medlem
Köpte decembers pava Von Winning Pinot Noir II.
Plockade även med mig:
En italienare: Piani Barbera d'Alba (2012) - drickbar nu eller ska den få sova ett tag?
En sydafrikan: Waterford Estate (2012) - blir spännande då jag har begränsad erfarenhet av sydafrika.
En katt bland hermelinerna: Sierra Nevada Narwhal Imperial Stout - vintervärmare i vinterstormen.

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Visst gör det ont när köpstopp brister
Varför skulle annars släppen komma så sällan..

Dagens skörd som satte käppar i hjulet för köpstoppet, en av varje:
Selosse Initial
Von Winning pinot (månadens vin)
Carusu Terrazze dell'Etna
Diebolt-Vollois Prestige brut

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Visst gör det ont när köpstopp brister
Varför skulle annars släppen komma så sällan..

Dagens skörd som satte käppar i hjulet för köpstoppet, en av varje:
Selosse Initial
Von Winning pinot (månadens vin)
Carusu Terrazze dell'Etna
Diebolt-Vollois Prestige brut

Köpstopp kan väl inte gälla när man köper en av varje? Det räknas väl som betalda "varuprover"?

jrick

Medlem
Jag har haft köpstopp i flera dagar nu så det var skönt att få klicka hem 3 st Aldo Conterno Barolo Bussia 2011, 2 st Bartolo Mascarello Dolcetto 2014 och 1 st Elio Grasso Barbera Vigna Martina 2013.

matage

Medlem
Har ju inte handlat på eeevigheter...

Hemplockning från Kapstaden:
Klein Constantia Mme Marlbrook 2007
Warwick Estates Trilogy 2012

Och dagens besök på pass..PK.
4 stycken Vin de Constance 09 och en halva Amour de Deutz 08

Lite förvånad över att Constance mer eller mindre får stå orört på bordet men jag klagar inte :D

Lite skptisk till delar av "nya passagen-layouten" dock. Det var ju sjukt trångt inne i vinkällardelen, särskilt runt rom/calvahyllan fick man ju nästan vända sig i sidled om man skulle komma åt de nedre hyllorna..

Toppen