This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Lite pinsamt. Vissa viner har helt enkelt missats fullständigt av mig och det är aldrig kul att vara oskuld när man närmar sig vuxen ålder samt har hunnit med det mesta av klassiskt slag som vinvärlden har att erbjuda. Är man dessutom en förespråkare av sydafrikanska viner så blir ekvationen helt orimlig.
Ikväll så är det dags att bli man och bli lika erfaren som er andra. Att det endast kostar mig ca 350 pix är bara en bonus. Creme Brulée får bli kvällens tilltugg.
Visa bifogad bild 5749
Har beställt lite bruksbordeaux, Château Bonnet Divinus 09. Faktiskt enastående bra för 199 spänn (BS).
Tyckte jag såg att de körde någon drajv på Barbi på Grademoen... Vad känns rimligt att betala för den?Visa bifogad bild 5795
Dags för lite påfyllning av Brunello, 2010. Testar lite alternativ till min standard Brunello, Altesino.
Betalade ca 270 SEK. Inte billigt men inte heller dyrt. Kommer du ihåg priset?Tyckte jag såg att de körde någon drajv på Barbi på Grademoen... Vad känns rimligt att betala för den?
Njae, blir lite osäker... Ska kolla nästa gång jag åker förbi...Betalade ca 270 SEK. Inte billigt men inte heller dyrt. Kommer du ihåg priset?
Winesearcher har ett snittpris på 269 ex tax i europa för 2010..Njae, blir lite osäker... Ska kolla nästa gång jag åker förbi...
Har inte provat 96 men 95 var mycket bra och blev publikfavorit i hyfsat hård konkurrens på en provning jag var på som finns beskriven på http://www.finewines.se/threads/idag-dricker-vi-som-vanligt-skumpa.3673/page-22Druckit 96an två ggr och den var grym. Hur står sig 95an?
Ungefär som på SB då. Där kostar den ju 279:-Betalade ca 270 SEK. Inte billigt men inte heller dyrt. Kommer du ihåg priset?
Det är till och med det vin som har högst medelbetyg av alla de viner som har varit månadens vin på forumet. Inte illa alls med andra ord!Var det inte någon som tipsade om just Barbi här på forumet i höstas? Jag köpte i alla fall på mig ett par stycken och tycker att den är väldigt bra. Kanske borde fylla på förrådet...
Det är Piuze, är jag 99% säker på.så hoppas vi att Caviste släpper nåt riktigt trist imorgon...