Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
Trodde att jag hade förlorat chansen på dessa förra fredagen men det visade sig att de gick att beställa i onsdags :)
image.jpeg

Mattias Schyberg

Administratör
Lite pinsamt. Vissa viner har helt enkelt missats fullständigt av mig och det är aldrig kul att vara oskuld när man närmar sig vuxen ålder samt har hunnit med det mesta av klassiskt slag som vinvärlden har att erbjuda. Är man dessutom en förespråkare av sydafrikanska viner så blir ekvationen helt orimlig.

Ikväll så är det dags att bli man och bli lika erfaren som er andra. Att det endast kostar mig ca 350 pix är bara en bonus. Creme Brulée får bli kvällens tilltugg. :)

image.jpg

matage

Medlem
Lite pinsamt. Vissa viner har helt enkelt missats fullständigt av mig och det är aldrig kul att vara oskuld när man närmar sig vuxen ålder samt har hunnit med det mesta av klassiskt slag som vinvärlden har att erbjuda. Är man dessutom en förespråkare av sydafrikanska viner så blir ekvationen helt orimlig.

Ikväll så är det dags att bli man och bli lika erfaren som er andra. Att det endast kostar mig ca 350 pix är bara en bonus. Creme Brulée får bli kvällens tilltugg. :)

Visa bifogad bild 5749

Tror inte du kommer bli besviken. Jag hade planer på att köpa med mig några flaskor hem från vingården för några veckor sen - innan jag insåg att de var billigare på SB nu i släppet. Köpte på mig 4st här hemma och funderar på om det var i snålaste laget

akaSami

Livsnjutare
Fick investerat i lite champagne förra veckan =)
Ser fram emot att testa lite otippade sorter som är nya för mig.
Bernard Hatté - Brut Tradition
Voirin-Jumel - Grand Crû Blanc de Blanc
Voirin-Jumel - 1 :er Crû Blanc de Noir
Voirin-Jumel - Grand Crû Blanc de Blanc Cuvée 555
Damien Hugot - Grand Crû BdB

gece

Man vänjer sig.
Inspirerad av mina egna tips som jag delat ut här på forumet inhandlades igår några vardera av 1995 Château de Bligny BdB, 2002 Pol Roger Cuvée Sir Winston Churchill, 2004 Clos Bourmault Grand Cru Brut, och 2009 Ravenswood Old Hill (finn ett fel?). Idag upptäckte jag också att det hade dykt upp fler flaskor av 2009 Charles Joguet Chinon "Les Petites Roches" hos Spritbutiken, och enligt lagen om "bara senaste köpet räknas som dyrt" fick det bli några sådana, tillsammans med ett par 2013 Rodenbach Vintage, ifall man vill ha andra bubblor än såna gjorda på druvor. Nu passar det bra att januarisläppet ser måttligt intressant ut (håller du inte med? var tyst!), och så hoppas vi att Caviste släpper nåt riktigt trist imorgon...

MartinE

Medlem
Det blev lite champagnesafari i Köpenhamn ikväll också. Ett besök på Skål resulterade i följande inköp:

Chartogne-Taillet Millésime 2008
Marie-Courtin Indulgence (2011?)
Jérome Prévost La Closerie Les Béguines 2013
Jérome Prévost La Closerie Fac-Simile 2013
Vouette & Sorbée Extrait 2005
Vouette & Sorbée Extrait 2006

Toppen