MartinE
Medlem
Köpstopp ägnar vi oss åt i januari - åtminstone under ett helt dygn i direkt anslutning till årsskiftet!Did someone say... Köpstopp?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Köpstopp ägnar vi oss åt i januari - åtminstone under ett helt dygn i direkt anslutning till årsskiftet!Did someone say... Köpstopp?
Den där lilla rosa rackaren i mitten, var hittade du den. Hört den ska vara helt okDid someone say... Köpstopp?
Mixplock av champagne i olika prisklasser (bla månadens!) samt ett sexpack Tondonia GR blanco.
Visa bifogad bild 8622
Mitt eget köpstopp tog ett abrupt slut idag när jag beställde ett par Leclerc Briant Divine 2004. Jag höll mig i alla fall 1,5 dag, alltid något...Köpstopp ägnar vi oss åt i januari - åtminstone under ett helt dygn i direkt anslutning till årsskiftet!
Bra köp!Mitt eget köpstopp tog ett abrupt slut idag när jag beställde ett par Leclerc Briant Divine 2004. Jag höll mig i alla fall 1,5 dag, alltid något...
Faktum att jag får tacka dig, gick in på din blogg idag innan jag bestämde mig. Har inget minne av att ha druckit dessa innan men 395 kr känns otroligt bra prissatt.Bra köp!
Bra balans mellan bubbel, vitt och rött.Skaffade nyligen vinskåp för att kunna avveckla min externa källare. Resultat: Jag fyller skåpet med nya inköp i en dramatisk takt! Vem försökte jag lura egentligen? Nedanstående har köpts i blandade mängder.
Bubbel
2008 Vilmart & Cie Coeur de Cuvée
Vitt
2015 Schäfer-Fröhlich Felsenberg GG
2015 Schäfer-Fröhlich Kupfergrube GG
2015 Schäfer-Fröhlich Felseneck GG
2015 Wittmann Morstein GG
2015 Dönnhoff Dellchen GG
2015 Dönnhoff Hermannshöhle GG
2015 Penfolds Chardonnay Reserve Bin 15A
Rött
2013 Poggio di Sotto Rosso
2010 Poggio di Sotto Brunello
2006 Biondi-Santi Brunello
2010 Biondi-Santi Brunello
2011 Biondi-Santi Rosso
2010 Costanti Brunello Riserva
2011 Costanti Brunello
2007 Lisini Brunello
2013 Lisini Rosso
2009 Mastrojanni Brunello Loreto
2013 Cerbaiona Rosso
2012 Le Cinciole Chianti Classico
2011 Castello dei Rampolla Sammarco
2012 Castello dei Rampolla Cabernet Sauvignon
2010 Castello dei Rampolla Sangiovese
2013 Castello dei Rampolla Sangiovese Santa Lucia
2013 Penfolds St. Henri
Nedanstående har köpts i blandade mängder.
Bubbel
2008 Vilmart & Cie Coeur de Cuvée
Hushållet har gemensamt beslutat att minska andelen av Champagne i källaren till förmån för annat så det är numer tufft att kvala in bland bubblet. Men Vilmart klarade det...Bra val!
Att jag inte lärt mig att leka hyll-arkeolog vid det här laget. Kollade på den hyllan för en dryg vecka sen men eftersom det bara var 03 i främsta led gick jag vidare.Jag var på Heathrow terminal 5 igår och där stod en ensam stackars Krug 2002 bland 03orna. Eftersom jag långt mer än stretchat min vinbudget för året och har en stor laddning att hämta ut på SB köpte jag den INTE efter att stirrat på den i minst 10 min och tom ringt min fru om frisedel med tanke på att jag missade släppet på SB i våras med 1 sek (tror ni det gick bra..?). Tröstade mig med en Veuve C 2008 och en Laurent-Perrier 2006 (som tillsammans kostar 40% av vad Krug -02 kostar). Tror ändå att jag kommer att vakna svettig en natt om 15-20 år när jag inser att om jag köpt den hade jag haft en gudabenådad skatt i källaren då redo att njutas av.
P.S. Om någon har vägarna förbi terminal 5 närmaste tiden så har jag puttat bak flaskan och ställt den på sidan så årgången inte syns.