Krpe03
Medlem
Månadens inköp består av ett fågelbo från andre clouet (1911), en RD 02, en billecard S NV, en personlig favorit från bligny och en låda gott och blandat (nr 12 på SB)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
av ett fågelbo från andre clouet (1911)
Ja du, sugen som satan, ser så tjusigt ut.. Men som bdx samlare"hhmmmmmm pengar, plånbok, satiken.. Måste dock säga din blogg dina inlägg här styr mina champagne inköp hårtEn låda Winston Churchill 2002 genom privatimport för 1330 kr/flaska. Och en 3-låda Pol Roger 2006 för bara 1065 kr/styck, också via privatimport.
För att klaröra.. Coates lådanJa du, sugen som satan, ser så tjusigt ut.. Men som bdx samlare"hhmmmmmm pengar, plånbok, satiken.. Måste dock säga din blogg dina inlägg här styr mina champagne inköp hårt
Skönt att man ligger i lä! Tack - nu kan jag med rent samvete ta en shoppingtur till Köpenhamn imorgon!Jasså, är det dags att bikta sig?
Förlåt mig fader för jag har syndat, denna månad har jag råkat klicka hem:
6 x 2010 Vilmart Grand Celliers Rubis
6 x 2011 Vilmart Grand Cellier
3 x 2008 Legras & Haas Magnum (Toppas upp för att de inte kommer sälja dem nästa år)
2 x 2006 Pierre Peters Les Chétillons Magnum
1 x 2014 Raveneau Petit Chabils Magnum
6 x Nocio dei Boscarelli
3 x 2004 Champagne Divine
6x 2013 Château de Beaucastel
6 x Krug GC (Att dela med lite andra Kalmarpirater)
-Jag sitter här ute och klickar och frugan bär hem, mycket bra arbetsfördelningSkönt att man ligger i lä! Tack - nu kan jag med rent samvete ta en shoppingtur till Köpenhamn imorgon!
Ps: Du vet väl att det inte är OK att ta upp flaskor som "bara" är klickade! De måste ha kommit över tröskeln också (eller åtminstone bäras i en påse).
-Jag sitter här ute och klickar och frugan bär hem, mycket bra arbetsfördelning
Även jag får kånka lite åt dig! Men det finns ingen bättre träning än att bära magnumflaskor med bra champagne.
Det verkar som katten har en annan uppfattning, inte helt övertygad av ditt val.Man var ju tvungen att ta reda på vad all the fuzz is about
Är svag för soleraviner och för 330:- så känns det knappast som en blåsning även om den är medioker.
Själv siktar jag på >100,25 år. Så jag kan sluta köpa när årgång 2042 släppsSom 50+ så kommer en tid man måste inse fakta. Så framtida inköp kommer att baseras enbart på 14-15 års bdx. Borde vara i drickas när man själv avslutar det hela vid 65-75 år sisådär. Visst känns det tungt att avsluta sitt vinsamlande som började med årgång 78 i bdx
Då är du en förebild, igenteligen hoppas man på samma gynnsamma långsamma mognad själv, men man vet inte. Kanske är man korkskadadSjälv siktar jag på >100,25 år. Så jag kan sluta köpa när årgång 2042 släpps