Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

kayaker

Cyklist
Jag vet inte om det är ett superfynd, men ett av vinerna i lanseringen 3/2 är ett så självklart köp så att plånboken kommer att hoppa upp och ner när det är dags. Producenten ifråga är min främsta "upptäckt" 2016. :)

M

Mouton

Jag vet inte om det är ett superfynd, men ett av vinerna i lanseringen 3/2 är ett så självklart köp så att plånboken kommer att hoppa upp och ner när det är dags. Producenten ifråga är min främsta "upptäckt" 2016. :)
Mitt fynd ligger i nästa lansering, tungt för plånkan här me.

Mmm

Medlem
Som en avslutning på Barolofrågan så inser jag efter lite sökande i minnet: Har jag någonsin gått riktigt igång på en Barolo?
Det började med att man samlade Scavino, årgångarna runt 1998-2001. Riktigt tunga saker som man alltid sa att man skulle spara i 10 år till. Men efter de där 10 åren så var det bara julmust av alltihop. Ingen drickglädje någon gång på resan (för mej). Sen lite ströflaskor från alla möjliga producenter, men aldrig det där att bara sitta och njuta.

Barbaresco är lite annat, där finns en handfull av hallelujamoments. Lika bra att inse att man får ge upp och lägga pengarna på annat!

M

Mouton

Som en avslutning på Barolofrågan så inser jag efter lite sökande i minnet: Har jag någonsin gått riktigt igång på en Barolo?
Det började med att man samlade Scavino, årgångarna runt 1998-2001. Riktigt tunga saker som man alltid sa att man skulle spara i 10 år till. Men efter de där 10 åren så var det bara julmust av alltihop. Ingen drickglädje någon gång på resan (för mej). Sen lite ströflaskor från alla möjliga producenter, men aldrig det där att bara sitta och njuta.

Barbaresco är lite annat, där finns en handfull av hallelujamoments. Lika bra att inse att man får ge upp och lägga pengarna på annat!
Men se det så här, på aktion kommer du tjäna en fin slant

• Like
Reactions: Mmm
M

Mouton

Annars kan ju jag befria dig på viss börda

M

Mouton

Men måste hålla med iaf, jag har investerat i en j
Annars kan ju jag befria dig på viss börda
men utöver investeringsvärlden, måste jag faktiskt hålla med dig, gint snipigt och ganska kort.. Har faktiskt (tyvärr) Alldrig stött på en Barolo som motsätter mina preferenser (Bordeaux)

M

Mouton

Om det vore så väl! Jag tror jag har en Scavinoflaska kvar... De har gått som presenter på slutet (vilken elak jävel man är)
Ha ha, tror jag vet hur du känner, mina preferenser ligger alltid åt en annat håll.. Trodde bara att jag kunde göra ett klipp på Barolo.. Men nja

kimnyblom

Medlem
Är på semester i Puerto Rico. På dagens upptäcksfärd i San Juan traskade jag och sambon förbi en vinbutik som vi givetvis inte kunde gå förbi utan att först stämma av utbudet hos . Överraskande bra utbud men generellt sett ganska dyrt. Dock fann vi ett prismässigt undantag - Krug Grand Cuvee på halvflaska (37,5 cl) för ca 430 sek/flaska (48$), tyvärr var det inte samma literpris på helflaskorna eller magnum. Hur hade ni gjort i detta fynd läge? Risken är ju att flaskorna har stått där i evigheter med mer eller mindre dåliga lagringsförhållanden. Samtidigt är det ju väldigt bra pris, åtminstone om man jämför med vad det kostar med en halvflaska hos SB. Hade ni tagit på er gamblings-hatten och fyllt resväskan till max eller istället valt semester-hatten och väntat på roligare saker att köpa hemma i Sverige under våren?

M

Mouton

Min första tanke, hur länge har dom stått, å andra sidan har mina största upplevelser varit Champagne som stått och våtts

Toppen