M
Mouton
Nåväl om du vill ha tips på investeringar så får du det av ,ig
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du laddar upp inför nästa år?6 x Chateau d´Lamarque från det (i alla avseenden ) mycket eminenta året 1978
Inhandlat vart?6 x Chateau d´Lamarque från det (i alla avseenden ) mycket eminenta året 1978
Du laddar upp inför nästa år?
Inhandlat vart?
Ser inte ut att finnas ett enda lik i den samlingen, riktigt avisVisa bifogad bild 9299 Var och köpte några lik idag! Vinbanken.dk
Dyrt blir det2 Laurel och 1 Chateau Pontet-Canet var allt plånboken tillät med tanke på kommande släpp i februari....och mars....och april
Ser inte ut att finnas ett enda lik i den samlingen, riktigt avis
Ducru'n är väl med risk passe'. Men restenNja, Ducru Beaucalliou 1969 är ju rätt mycket av en lottsedel... La Clusiere 1994 med.
Men Pichon Baron 2003 borde vara topp!! 700 DKK tyckte jag var ett riktigt bra pris! Georges Vernay är ju mest känd för sina Condrieu, vet inte vad man skall våga hoppas på en Cote-Rotie från honom.
Vore kul att veta hur du tänker! Ducru 1969??!! och dricker!Ser inte ut att finnas ett enda lik i den samlingen, riktigt avis
Är inte säker på att jag uppfattar frågan. Precisera liteVore kul att veta hur du tänker! Ducru 1969??!! och dricker!
Har druckit ch latour 1965, en gruaud-Larose årgång 1950 och en lafite 1913, som exempel. Inga stora viner, men fullt drickbara och framförallt njutningsfulla. Jag är långt från en vin expert, men skilja på ättika och vin tror jag mig kunna.Vore kul att veta hur du tänker! Ducru 1969??!! och dricker!
Vore kul att veta hur du tänker! Ducru 1969??!! och dricker!
Alltid denna för-annde lilla månadspeng som hinder.Jag kan förstå skepsisen! Och jag vet ju inte än hur det smakar.. Har provat en Bordeaux från 1969 tidigare, Leoville Poyferre. Den smakade som inlagda rödbetor och bilbatterier. Men! Har hittat iaf tre smaknoteringar i modern tid som är väldigt positiva till Ducrun. De hade även öppnat vinet i affären och varit förbluffade. Flaskorna ser ut som de kommer från primörsläpp...
Det är lite kul att iaf prova, speciellt om det finns många flaskor till salu. De kostar inte så mycket och om man råkar hitta något som är kanon så kan man åka tillbaka och köpa upp sej på underbar lagrad Bordeaux. Så var även tanken med Clusiere som där står en hel låda av i butiken.
Det började med att de hade en låda Chateau Poujeaux 1997 för runt 150 spänn flaskan. Köpte hem en flaska och den var helt underbar. Sen köpte jag rubb och stubb . Samma med Lynch Bages 1979 och La Nerthe CdP 1991 (typ 70 Parkerpoäng, strålande vin). Det är ju säkrare att köpa en Las Cases 1982, men då får man ju inte så många för månadspengen