Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mats

Gone todash....
Var till London och fick med mig lite halvflaskor Sauternes hem.

Sauternes.JPG

6 x 2011 Château Guiraud
6 x 2011 Château Suduiraut
6 x 2012 Château Climens
6 x 2013 Château Rieussec
6 x 2011 Château Doisy-Daëne
6 x 2011 Château Rabaud-Promis
6 x 2011 Château Coutet
6 x 2011 Château de Rayne-Vigneau
12 x 2011 Château Lafaurie-Peyraguey

grappa

Medlem

Visa bifogad bild 9926

6 x 2011 Château Guiraud
6 x 2012 Château Climens
6 x 2011 Château Coutet
Nice! London är ju ganska stort. Någon särskild leverantör?

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig

Visa bifogad bild 9926

6 x 2011 Château Guiraud
6 x 2012 Château Climens
6 x 2011 Château Coutet

Fantastiskt! Det där räcker ju ett bra tag! :D

Spontanbeställde lite champagne under 300:- strecket för ett tag sen för att se hur de levererade, och hämtade precis ut dem! Är mycket nyfiken på framförallt roséerna, någon som har erfarenhet av dem?

jDYUOWe.png

Mats

Gone todash....
Nice! London är ju ganska stort. Någon särskild leverantör?
Beställde av The Bordeax Cellar och fick det levererat till mitt hotell i London.

Jag och frugan fyllde båda nyligen 50 så vi hade tänkt fira med att åka till Manchester och titta på Zlatan i derbyt mellan United och City men så gick han och blev skadad så då blev det en bra tröst att få hem lite sött godis.

grappa

Medlem
Beställde av The Bordeax Cellar och fick det levererat till mitt hotell i London.

Jag och frugan fyllde båda nyligen 50 så vi hade tänkt fira med att åka till Manchester och titta på Zlatan i derbyt mellan United och City men så gick han och blev skadad så då blev det en bra tröst att få hem lite sött godis.
Verkar vara en bra leverantör. La La La 2008an för 1880 SEK/st låter som ett bra pris (om man köper 6 st). 2800 SEK/st för 2011an på SB. Någon som har årgångskoll?

Mats

Gone todash....
Verkar vara en bra leverantör. La La La 2008an för 1880 SEK/st låter som ett bra pris (om man köper 6 st). 2800 SEK/st för 2011an på SB. Någon som har årgångskoll?
Ja och mycket trevlig och bra att ha och göra med. Tror det är ett enmansföretag och ägaren (Matt) ordnade allt på ett smidigt sätt. Jag hade först bokat med upphämtning i februari när Man U & C eg skulle ha spelat. Matchen blev uppskjuten men vi tänkte åka dit ändå men fick avboka på avresedagen pga svår sjukdom i familjen. Matt fixade utan problem att leveransen ställdes in och höll flaskorna till att vi eventuellt skulle komma senare under våren. Mycket personlig och utmärkt service! Hittar ni något att köpa där känns det som någon som man verkligen kan lita på.

MartinE

Medlem
Jag fortsätter med min plan att köpa alla 2008or jag ser... Nu i form av följande flaskor:

2008 Belle Epoque x 2
2008 Bonnaire Millésime x 2
2008 Les Vicomtés Béatrix de Gimbres

Dessutom:

2005 Charlier & Fils Special Club
Domaine Bordatto Txalaparta (cider från franska delen av Baskien - tack för tipset @Daniel A!)
3 Fonteinen Oude Geuze x 4

matage

Medlem
Påfyllning med två Belle Epoque -08 på Heathrow idag.
Jag får snart byta routing tror jag - ska ju passera genom där på minst två ToR i Maj också..

Kan förresten meddela att det inte fanns några årgångs-Krug på T5-taxfreen idag.

KimHartman

Medlem
Aprils inköp som ej är uppdruckna följer nedan. Köpstoppet har aldrig varit närmare.

Vita
2015 Clavien Larmes du Terroir
2016 Chollet Les Terrasses de Valérie
2012 Gizella Pince Szil-völgy Furmint

Röda
2014 Clonakilla Shiraz-Viognier
2005 Château Cos d'Estournel
2005 Château Léoville Poyferré
2010 Château Léoville Poyferré
2010 Château Grand-Puy-Lacoste
2014 Château Pichon Longueville Comtesse de Lalande
2014 Château Pichon Longueville Baron