This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Japp, årgång 2010. Vinner mycket på några års lagring. Det är bara att köpa,.Jag såg att 2015 M. Chapoutier Crozes-Hermitage Les Meysonniers skulle börja säljas den 1/11. Norra Rhone 2015 o.s.v.
Någon med erfarenhet av just detta vin, men även i annan årgång?
Köp! Alla 2015 från Norra Rhone är (more or less) måsten. De är bra redan nu och dricks nog bäst relativt snart (2019-2021)? Detta passar mig perfekt för vem f-n kan vänta 10 år på mognad? De mognar inte snabbare för att man stirrar på dem - tro mig för jag försöker hela tiden!Jag såg att 2015 M. Chapoutier Crozes-Hermitage Les Meysonniers skulle börja säljas den 1/11. Norra Rhone 2015 o.s.v.
Tänker som du och kommer också att handla det mesta från 2015 men har på vissa håll läst om överextraherade viner från just Crozes-Hermitage och ev. Cornas. Cote Rotie och Hermitage är väl alla överens om att det är kanonviner.Köp! Alla 2015 från Norra Rhone är (more or less) måsten. De är bra redan nu och dricks nog bäst relativt snart (2019-2021)? Detta passar mig perfekt för vem f-n kan vänta 10 på mognad? De mognar inte snabbare för att man stirrar på dem - tro mig för jag försöker hela tiden!
Vinous detta vin 89-91p. Räcker för mig
Vet inte? Tror mer att det är en övertydlig frukt från en varm årgång? De flesta odlare jag träffade i somras var lyriska över sin produktion och jag gillade allt jag testade så WTF det är bara att ge sig hän! C-H o StJ är nog inga långliggare. Cornas kan jag inte uttala mig om men jag antar att den är likvärdig? Cote Rotie o Hermitage däremot blir nog magiska så småningom...?Tänker som du och kommer också att handla det mesta från 2015 men har på vissa håll läst om överextraherade viner från just Crozes-Hermitage och ev. Cornas. Cote Rotie och Hermitage är väl alla överens om att det är kanonviner.
Ok!WTF det är bara att ge sig hän
Besökte Chapoutier under sommarens vinresa och detta var ett av vinerna som testades (2015 också).Jag såg att 2015 M. Chapoutier Crozes-Hermitage Les Meysonniers skulle börja säljas den 1/11. Norra Rhone 2015 o.s.v.
Ser nu i min cellartracker att jag lagt in $15 så riktigt så mycket som EUR 16 betalade jag inte. Ser på SB att de tar 199.Besökte Chapoutier under sommarens vinresa och detta var ett av vinerna som testades (2015 också).
Köpte med mig några flaskor hem men ingen har tyvärr korkats upp ännu. Minns dock att jag tyckte denna var riktigt bra och grym value för pengarna. Har för mig att jag betalade ~ EUR 16 på plats. Vad tar SB?
Övriga viner som stack ut och inhandlades vid provningen på plats var:
2014 Cornas Les Arenas
2015 Cote-Rotie Les Becasses
Trevligt! Får man fråga var du har köpt Brovia?Visa bifogad bild 11288
Har gått lite bananas med vininköpen de senaste månaderna, och i väntan på att kompisen ska bli klar med sin vinkällare förvaras de bakom matbordet. Senaste inköpen är i varje fall bl.a.:
3xBrovia Villero 2013
3xBrovia Rocche 2013
2xBrovia Barolo 2013
2xAldo Conterno Bussia 2013
Blev en låda från senaste Caviste (Principiano), min favoritlåda förutom Chenin blanc-boxen. Gillar speciellt Dolcetton, Barolorna har jag avverkat än från tidigare inköpta lådor.
Privatimport genom Savino.Trevligt! Får man fråga var du har köpt Brovia?
Tack för svaret! Vad blev det för pris per flaska?Privatimport genom Savino.
Cirka 500 för basbarolon och runt 750 för cruflaskorna.Tack för svaret! Vad blev det för pris per flaska?