This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Väldigt beroende på smak skulle jag säga. Troligen även hyfsat årgångsberoende. 10 år som ett riktmärke (min egen smak, jag ligger nog mittfåran vad gäller "hur moget ett vin ska vara") kanske, men håller nog i minst 20 i bra årgångar. Jag har inte hittat några djupare tunnlar i årgång 2001, 2002 eller 2009, vilket är de årgångar jag druckit.Ridge Lytton Springs 2015 och Christom Mount Jefferson 2014 inköpta idag.
Någon som har koll på hur länge man bör ligga på Ridge?
Håller med. Har iof bara druckit ca 5 år gamla och det var alldeles för tidigt. Har både 13 o 14 och de har jag begravt långt ned...Väldigt beroende på smak skulle jag säga. Troligen även hyfsat årgångsberoende. 10 år som ett riktmärke (min egen smak, jag ligger nog mittfåran vad gäller "hur moget ett vin ska vara") kanske, men håller nog i minst 20 i bra årgångar. Jag har inte hittat några djupare tunnlar i årgång 2001, 2002 eller 2009, vilket är de årgångar jag druckit.
Dekantera minst två timmar!!Chateau Bouscassé 2012
Då jag är alldeles eftersatt vad gäller Brunello, tänkte jag testa Ciacci Piccolomino. Någon som provat?
På torsdag kan man beställa 2015 Le Vieux Donjon Châteauneuf-du-Pape för 349:- Brukar vara en pålitlig producent och verkar vara en av de producenter som lyckats få till det i värmen 2015. Vad vet ni om detta vin?
Ja, 10'an och nu senast 15. Spring och köp. Reduktiv stil med mycket spänst.Någon som har testat AJ Adams Riesling Hofberg Kabinett?
Tack. 16 släpptes i BS idag nänmligen. Beställning lagd!Ja, 10'an och nu senast 15. Spring och köp. Reduktiv stil med mycket spänst.
255 kr...hoppsan. Jag betalade 16€ (ex. frakt förvisso) för 2015, som verkar vara klart starkare än 16. Men men, det är säkert ett helt OK köp även till det priset.Tack. 16 släpptes i BS idag nänmligen. Beställning lagd!