This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Gillar estetiken.Visa bifogad bild 11427
Fem flaskor i en påse, vad köper man då? Pinot Noir är ju sällan fel och när merparten av källarens röda viner är av kategorin biffviner så kompletterar PN med en stil som gör den ohyggligt användbar i många sammanhang, vardag som fest. Så tre 2014 Cristom och två 2014 Marimar blev det i gottepåsen.
Har köpt sjukt mycket vin sen i våras. Dags att bikta sig. De intressanta köpen:
2013 Bartolo Mascarello Barolo
2013 Brovia Brea Vigna Ca'mia
2010 Cappellano Piè Rupestris
2012 Cappellano Piè Rupestris
2015 Giuseppe Rinaldi Barbera d'Alba
2015 Giuseppe Rinaldi Nebbiolo
2013 Giuseppe Rinaldi Tre Tine
2013 Giuseppe Rinaldi Brunate
2013 Elio Grasso Gavarini Chiniera
2013 Elio Grasso Ginestra Casa Maté
2011 Roagna Langhe Rosso
2013 Sandrone Le Vigne
2013 Vajra Bricco delle Viole
2015 Terre Nere Don Peppino
2015 Terre Nere Santo Spirito
2013 Cerbaiona RdM
2011 Montevertine
2013 Montevertine
2007 Poggio di Sotto RdM
2011 Poggio di Sotto RdM
2014 Poggio di Sotto RdM
Puh, då var årets allokering av Savart säkrad så nu vågar man äntligen prata om det på forumet
Funkade bra i år utan krasch och lagg på sidan, trist att det bara är en rosé i lådan mot tidigare två
-Så, nu känner jag att vi måste tala om när man ska dricka sin Savart?
Min första låda Savart hamnade i källaren för fyra år sedan och den dricks ju fint nu även om alla flaskorna fortfarande kan och kanske bör ligga ett bra tag till. Drack en rosé från den äldsta batchen i sommras som var helt galet bra men fortfarande väldigt ungdomlig.
Tar därför i akt att upphäva den tidigare 1-2-3 regeln och inför 2-4-6 istället.
Det vill säga minst 2 år för L'ouverture, 4 år för l'Accompile och 6 år för Bulle de Rosé.
Med mitt "track record" på Selosse som fick fyra timmar i källaren istället för fyra år så får vi se hur det går... Det är förstås enklare att låta bli att nalla när man har äldre årgångar att plocka av som tur är.
Puh, då var årets allokering av Savart säkrad så nu vågar man äntligen prata om det på forumet
Funkade bra i år utan krasch och lagg på sidan, trist att det bara är en rosé i lådan mot tidigare två
Min första låda Savart hamnade i källaren för fyra år sedan och den dricks ju fint nu även om alla flaskorna fortfarande kan och kanske bör ligga ett bra tag till. Drack en rosé från den äldsta batchen i sommras som var helt galet bra men fortfarande väldigt ungdomlig.
Tar därför i akt att upphäva den tidigare 1-2-3 regeln och inför 2-4-6 istället.
Det vill säga minst 2 år för L'ouverture, 4 år för l'Accompile och 6 år för Bulle de Rosé.
Med mitt "track record" på Selosse som fick fyra timmar i källaren istället för fyra år så får vi se hur det går... Det är förstås enklare att låta bli att nalla när man har äldre årgångar att plocka av som tur är.
-Ja, vad har du handlatHej,
Spontan handlade en låda nyss, ditt inlägg var väldigt säljande Vad har jag handlat???
Sprängde även min budget inför imorgon, men en budget är väl bara en gissning?
-Ja, vad har du handlat
Ska man väl kanske fråga @Martin Berggren om men hantverksmässig småodlarchampagne som gör precis det småodlare gör bäst nämligen levererar otrolig kvalité i förhållande till pris.
Vad gäller drickfönster så kände jag att jag kanske skrämdes lite när jag läste vad @danryd skrev, det här är även gott redan från start om man inte är rädd för lite syra även om jag tycker flaskorna förtjänar att vila lite.
Utan att ha provat årets batch så tror jag du kommer vara nöjd med ditt köp
Jag har alltid använt busgods och köpt en rätt ansenlig mängd Cavistelådor de senaste åren utan att någonsin haft problem.Tack för förklaringen
Jag har även läst på nu, handla först, fråga sen. Kommer att följa ditt råd om 2-4-6 så gott som det går. Hämtar du/ni direkt från Caviste eller bussgods. Känner mig lite orolig över mitt val med bussgods, hoppas att det kommer fram 6 flaskor med innehåll.
Tack för förklaringen
Jag har även läst på nu, handla först, fråga sen. Kommer att följa ditt råd om 2-4-6 så gott som det går. Hämtar du/ni direkt från Caviste eller bussgods. Känner mig lite orolig över mitt val med bussgods, hoppas att det kommer fram 6 flaskor med innehåll.
Givetvis missade jag släppet och nu är allt slut. Satte upp mig på väntelistan, får hoppas att några ångrar sig.Puh, då var årets allokering av Savart säkrad så nu vågar man äntligen prata om det på forumet
Givetvis missade jag släppet och nu är allt slut. Satte upp mig på väntelistan, får hoppas att några ångrar sig.
Jag är extremt motvillig när det kommer till att acceptera möten runt 14 på torsdagar och 10 på fredagar, annars är jag väldigt flexibel ;-)Nu, 4 timmar för sent, insåg jag att Savart släpptes idag Fast i möten hela eftermiddagen. Tur att det finns lite flaskor från tidigare år kvar hemma. Till er som köpte och inte provat innan är det bara att gratulera till ett bra köp!
Nehedu, det har jag inte, men om vi gemensamt öppnar en av dina kan vi ta reda på det?Jag bara förutsätter att @Emanuel redan öppnat några Dame de Coeur -08 och kan avge en rapport ?