This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hur fan har jag lyckats att missa detta släpp? Blir att jaga ett sexpack på måndag.Finns i nuläget i åtta butiker runt om i landet. Hansabutiken i Malmö har över 30 flaskor hemma. Kanske du har nära till en av butikerna som har, annars kan du be din lokala butik att ta hem från en av dessa butiker. Om de går med på att släppa mågra flaskor vill säga.
Hur fan har jag lyckats att missa detta släpp? Blir att jaga ett sexpack på måndag.
Roliga inköp! Jag tror det nämnts ett antal gånger på forumet innan att Bobal från Ponce är bra och värt att prova om ni inte gjort det innan. På SB finns P.F. och Pino, där den senare bör sparas något år eller tre, medan P.F. bara är att poppa och hälla. La Estrecha har jag dock inte provat innan. Vore kul att höra mer om vad du tyckte om det?Jag var över en sväng i Pölseland igår och fick med mig följande hem.
Visa bifogad bild 12665
Bobalvinet från Ponce stäldes ut på provning och var mycket spännande och bra. Vill inte minnas att jag druckit Bobal innan så det var en trevlig bekantskap!
Tack för infon @Silex. The Wine Company som vi köpte Ponce från ställde ut 3 olika av Ponceviner för provning. Detta var det bättre av dem, kommer inte ihåg namnet på de övriga. Tror jag kommer låta de ligga några år. Parker gav det 94+ och detta är väl kanske inte en stil man förväntar sig att han ska sätta bra poäng på. Ett kap för 175DKK. Av det lilla jag kommer ihåg minns jag att det kändes likt PN i stilen på ett sätt, men samtidigt inte riktigt. Väldigt torrt, mycket lakrits, anis och viss sälta.Roliga inköp! Jag tror det nämnts ett antal gånger på forumet innan att Bobal från Ponce är bra och värt att prova om ni inte gjort det innan. På SB finns P.F. och Pino, där den senare bör sparas något år eller tre, medan P.F. bara är att poppa och hälla. La Estrecha har jag dock inte provat innan. Vore kul att höra mer om vad du tyckte om det?
Roliga inköp! Jag tror det nämnts ett antal gånger på forumet innan att Bobal från Ponce är bra och värt att prova om ni inte gjort det innan. På SB finns P.F. och Pino, där den senare bör sparas något år eller tre, medan P.F. bara är att poppa och hälla. La Estrecha har jag dock inte provat innan. Vore kul att höra mer om vad du tyckte om det?
Tack för infon @Silex. The Wine Company som vi köpte Ponce från ställde ut 3 olika av Ponceviner för provning. Detta var det bättre av dem, kommer inte ihåg namnet på de övriga. Tror jag kommer låta de ligga några år. Parker gav det 94+ och detta är väl kanske inte en stil man förväntar sig att han ska sätta bra poäng på. Ett kap för 175DKK. Av det lilla jag kommer ihåg minns jag att det kändes likt PN i stilen på ett sätt, men samtidigt inte riktigt. Väldigt torrt, mycket lakrits, anis och viss sälta.
Jag förstår hur du tänker! Inte roligt att riskera missa både 2008 och 2012!Borde inte vara alltför bråttom men då jag av massa konstiga anledningar och dålig planering missade att lägga några Roederer 2008 i källaren så vill jag verkligen inte missa denna.
Var köpte du dina fleur de passion 2008?
Mitt svar känns lite överflödigt nu, men eftersom jag lärt mig att man ska svara på tilltal så kommer det här ändå: På Systembolaget!Då var ransonen i Fleur de Passion 2008 införskaffad. Lyckades få tag på en låda.
Alltid trevligt med väluppfostrade människor!! Jag hade som sagt helt missat detta, såg att du inhandlat några och blev väldigt nyfiken på vart. Jag får tacka dig för att du uppmärksamma mig om att dom fanns tillgängliga. Hängde på låset på bolaget vid öppning idag och knep de sista flaskor som fanns kvar. Ibland har man flyt!Mitt svar känns lite överflödigt nu, men eftersom jag lärt mig att man ska svara på tilltal så kommer det här ändå: På Systembolaget!
Påfyllning i källaren idag! Lite inköp från senaste tiden.Visa bifogad bild 12685 Visa bifogad bild 12686
Köpt från Flaskposten! https://shop.flaskposten.eu/sv/När släpptes Droin? Eller är det köpt från annanstans?