This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bland Valtellinas nebbioloviner, eller rättare sagt chiavennascaviner, har jag provat utmärkta Ui (95579) som kostar 295 kr i årgång 2013 (ej provad) men måste ha varit felprissatt i årgång 2011 då den kostade bara 100 kr. La Tense (32341) har jag haft mycket trevliga erfarenheter av - typ lite smaskigare eller fruktigare än en genomsnittlig langhe, tycker jag! - men det har faktiskt halkat ner i beställningssortimentet. Så sent som förra året vet jag att det fanns på hyllorna i de större butikerna. Mmmm, måste beställa, måste, måste,mmmLite vardags Nebbiolo från ett helt nytt och obeprövat distrikt för mig valtellina lombardiet Visa bifogad bild 14044
En hel låda Ch. Musar 1999 för motsvarande 350 pix flaskan.
Kom till Göteborg så kör vi en Musar-vertikal med god mat
Borde beställa den till StockholmFöll som vanligt för hypen och köpte några chateau Musar 2006. Lämnade en kvar på bolaget Frölunda Torg ifall någon akut sugen.
72% Pinot Noir??? Verkar skumt!Nytt hos FVL:
Champagne Marguet Avize & Cramant Grand Cru 2012
72% Pinot Noir och 28% Chardonnay, 4 091 flaskor producerade, zero dosage.
Champagne Marguet Les Crayères Grand Cru 2012
100% Chardonnay, 1 848 flaskor, zero dosage.
På producentens hemsida kan man läsa att de vårdar sina i genomsnitt 40-åriga stockar med örtmediciner och aromterapi.
Jag beställde 3 av varje och ser fram emot att låta de vila några år innan de avnjuts. Spännande!
(bilderna snodde jag från FVL)
aah, ser att jag blandat ihop de två.72% Pinot Noir??? Verkar skumt!
Visa bifogad bild 13957
Denna fick följa med hem till Västerås från Västberga i går ! Någon som provat den ? Får nog ligga till sig i vinkylen ett tag !
Visa bifogad bild 13958
Visa bifogad bild 13959
Hittade en plats ! Får nog börja fimpa kartongerna för mer plats ! Eller öka drickandet !
Vadå i-landsproblem