Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
A9E903D6-95C3-442A-B154-3525BF543AB9.jpeg

Påfyllning av PN:
2015 Camille Giroud Maranges 1er Cru Le Croix Moines
2015 Calera Pinot Noir
Och efter tips på forumet så beställdes även ett par 2015 Tignanello.

M

Mouton

Förutom ovannämnda vart jag tvungen att köpa.
Château Coquillas - 98 X 6 bara för att jag vet, hur j***a goda dom är.
Borgogno Barolo Classico -13 x 4 för att jag älskar dem.
Pierre Peters Cuvée de Réserve, Magnum X 6 för säger Punkarn att detta är bra skit, då är det så.
Och med ovannämnda menar jag le puy från senaste släppet.
Och självklart stupade tilltalad i FW fällan och köpte 4 st Tignanello -15

Last edited by a moderator:

rs14

Medlem
Där har du rätt, -12 för Magnum och -14 för halvan, dock fortfarande inte en Vintage

Jag hämtade ut en låda PP QdR Magnum idag och det enklaste sättet att ta reda på innehållet är att scanna QR-koden på lådan alt flaskan, där får man fram både årgång och deg datum. De flaskor som skickats ut från importören under senaste månaderna är 2013 (deg 27 aug 2017). Missade 12:an men har några '08 som ligger och sover i källaren :)

Last edited:
Toppen