Sörplarn
Medlem
haha, kikade misstänksamt på denna, men bruksanvisning kom med som tur va!
Ser att franska ingetjören vart i farten.
Sånt krångel löser man med riktiga verktyg och ingen broschyr.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
haha, kikade misstänksamt på denna, men bruksanvisning kom med som tur va!
Visa bifogad bild 13773
En låda Dom Perignon 2002 blev sista inköp för detta år, nu har budgeten sprängts flera gånger om.
Jag försöker intala mig det i alla fall. Men det visade sig att mina Delamotte 2008 från Franska Vinlistan precis anlänt för uthämtning, så köpstoppet höll i en kvart. Men dom var ju betalda sedan länge så dom gills inte!!Inte för att vara dryg, men du vet att det är ganska många månader kvar på året? Om du lyckas hålla ett köpstopp i 5+ månader kommer du ha störst självdisciplin på det här forumet!
Så häftigt!Dagens möte med en attackerande vit noshörning var en av höjdpunkterna efter 4 dagar på en Game Lodge.
Ser ut som en trevlig samling.1x 2012 Mullineux Essence Endast 667 flaskor gjorda. Tog 54 månader för att jäsa färdigt. > 700g/l socker 100% Chenin Blanc
1x 2016 Babylonstoren Nebukadnesar Bdx-blandning
1x 2016 Babylonstoren Shiraz
2x 2016 Creation Art of Chardonnay
2x 2016 Creation Sumac Grenache
1x 2016 Fine Cape Vintage ett fortifierat vin gjord på Shiraz!
Är det fysiskt möjligt att lösa den mängden socker?> 700g/l socker
Tänkte samma sak när de berättade detta?? Skall dock vara någonting i hästväg och kostade därefter också...Är det fysiskt möjligt att lösa den mängden socker?
Vad blir alkoholhalten med den sockermängden?Tänkte samma sak när de berättade detta?? Skall dock vara någonting i hästväg och kostade därefter också...
Ja, typ 5,5%Vad blir alkoholhalten med den sockermängden?
Typ lättöl?
Återigen! Så häftigt.1x 2012 Mullineux Essence Endast 667 flaskor gjorda. Tog 54 månader för att jäsa färdigt. > 700g/l socker 100% Chenin Blanc
1x 2012 Mullineux Essence Endast 667 flaskor gjorda. Tog 54 månader för att jäsa färdigt. > 700g/l socker 100% Chenin Blanc
Är det fysiskt möjligt att lösa den mängden socker?
Tänkte samma sak när de berättade detta?? Skall dock vara någonting i hästväg och kostade därefter också...
Tokaj Eszencia var deras måttstock och jämförelse. Givetvis fanns inget att prova så det var bara att gå på ingivelse..och den erbjöds bara speciella kunderÅterigen! Så häftigt.
Jag har fått lov att dricka Tokaj Eszencia vid några få tillfällen, kan tänka mig att detta blir något i samma liga. Fast högsta sockerhalten jag träffat på låg runt 500g/liter.
Dubbelkollade 5,0% skall det vara!Ja, typ 5,5%
Ja, är det någon så är det du Daniel!MUMS! Jäklar vad roligt det skulle vara att få dricka det vinet. Säg till om du vill köra en sjuk provning någon gång så matchar jag sockerhalt och jästid.
Inte för att vara dryg, men du vet att det är ganska många månader kvar på året? Om du lyckas hålla ett köpstopp i 5+ månader kommer du ha störst självdisciplin på det här forumet!