This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilka läckra bilder! Det liksom vattnas i munnenSå fick jag vinlagringsskåpet i morse:
Visa bifogad bild 13718
Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
Jag fick plats med 110 flaskor champagne (några i kartong) så jag får köpa ett till likadant om jag ska få in alla mina champagner i skåp. Special Club är svåra att lägga bra.
Visa bifogad bild 13719
Men snygg pjäs och det känns fint att ha det goda under bra lagringsförhållanden.
Så var jag på SB och hämtade senaste beställningen, SB funkar bra tycker jag. Trist bara att flaskorna inte får plats i skåpet. Men de ska drickas i någorlunda närtid så det går nog bra.
Visa bifogad bild 13720
Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt
Så fick jag vinlagringsskåpet i morse:
Visa bifogad bild 13718
Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
Jag fick plats med 110 flaskor champagne (några i kartong) så jag får köpa ett till likadant om jag ska få in alla mina champagner i skåp. Special Club är svåra att lägga bra.
Visa bifogad bild 13719
Men snygg pjäs och det känns fint att ha det goda under bra lagringsförhållanden.
Så var jag på SB och hämtade senaste beställningen, SB funkar bra tycker jag. Trist bara att flaskorna inte får plats i skåpet. Men de ska drickas i någorlunda närtid så det går nog bra.
Visa bifogad bild 13720
Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt
Igenkänningsfaktorn är skyhög.Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt
Håller med!Dolcetton lät ju alldeles för trevlig att missa.
Den verkar inte ha släppts, se diskussionen https://www.finewines.se/threads/sma-partier-6-juli-2018-tsls-vin-juli.5131/#post-128656Yann Chave Hermitage 2016, 2 st. (2 kvar på SB i Gårda när jag lämnade i Fredags em.) Har någon sett till Hermitage 2015 från Yann Chave, jag har nyss köpt 2014 och nu 2016 men kom 2015 på SB?
Och jag som trodde det var ganska bra kvalitet på den skumpan ...Visa bifogad bild 13750
-Jag ska bara ett litet ärende och köpa grundfärg.....
Ser inte årgången på kvistlacken? 2004 ska ju ha varit ett sjuhelsikes år i norsk färgtillverkning, var ovanligt hög kvalité på lättflyktiga kolväten i oljeutvinningen det året vill jag minnas.Visa bifogad bild 13750
-Jag ska bara ett litet ärende och köpa grundfärg.....
Det är en N.V. Jotun blanc des hydrocarbures.Ser inte årgången på kvistlacken? 2004 ska ju ha varit ett sjuhelsikes år i norsk färgtillverkning, var ovanligt hög kvalité på lättflyktiga kolväten i oljeutvinningen det året vill jag minnas.
Fick man med kapsylöppnare?Välfungerande struktur för inhandlande, betalning och leverering i vårt moderna samhälle.
Beställde i söndags kl 10.00 på Premiers Grands Crus (bra tips av @LarsW (spännande utbud)), kom till dörren idag kl 14.00, rätt flaskor, utomordentligt paketerat.
Jag har inte druckit detta vin, men har läst om det i Juhlins bok och annorstädes. Dessutom så tycker @LeChat om det så det måste ju vara mycket bra
Jag har alltid tyckt att flaskan är väldigt vacker och fint med klämman på korken.
Visa bifogad bild 13752
Visa bifogad bild 13753
Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.
Visa bifogad bild 13754
Fick man med kapsylöppnare?
Lyxigt förpackad och med tjusig öppnare. Underbart!Välfungerande struktur för inhandlande, betalning och leverering i vårt moderna samhälle.
Beställde i söndags kl 10.00 på Premiers Grands Crus (bra tips av @LarsW (spännande utbud)), kom till dörren idag kl 14.00, rätt flaskor, utomordentligt paketerat.
Jag har inte druckit detta vin, men har läst om det i Juhlins bok och annorstädes. Dessutom så tycker @LeChat om det så det måste ju vara mycket bra
Jag har alltid tyckt att flaskan är väldigt vacker och fint med klämman på korken.
Visa bifogad bild 13752
Visa bifogad bild 13753
Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.
Visa bifogad bild 13754
Ingen verifierar som Tony!Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.