Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Ska prova fram nästa års husvin halvblint. Det finns inte många aspiranter :p:D
IMG_2981.JPG

Trydebull

Medlem
Jag hängde på låset och beställde mina By Farr igår.

Och nu står det "Tillfälligt slut hos leverantör" på öppna sidan på allihop. Det är då man aldrig riktigt vet om de aldrig dök upp och min order blir makulerad inom en dag eller två, eller om allt verkligen sålde slut på ett dygn...

Någon som har inside info?

Skrutt

Medlem
Dök upp gjorde de säkert, men man kan som du säger inte veta vem som får och vem som blir utan, när webbsaldot ligger hos leverantören. Där är ju små partier och webblansering mer pålitligt i kraft av saldo i realtid.

Och nu står det "Tillfälligt slut hos leverantör" på öppna sidan på allihop. Det är då man aldrig riktigt vet om de aldrig dök upp och min order blir makulerad inom en dag eller två, eller om allt verkligen sålde slut på ett dygn...

Någon som har inside info?

LeChat

Medlem

Någon som har inside info?[/QUOTE
Beställde både Farrside och Applejack från Giant Steps kl. 10.15 igår. Båda står nu som tillfälligt slut. Kan bli knepigt med leverans om man har otur. Lutar åt det känns det som....:(

Trydebull

Medlem
Beställde både Farrside och Applejack från Giant Steps kl. 10.15 igår. Båda står nu som tillfälligt slut. Kan bli knepigt med leverans om man har otur. Lutar åt det känns det som....:(

Jag beställde också ett litet gäng Farrside och några av de andra Pinot:erna men även Shiraz:en. 10.00.05 bör ordern ha varit signerad.

På öppna sidan var de "o-kommenterade" hela dagen igår, men i morse var de "slut hos leverantören".

Det här vid ett antal tillfällen varit orsakat av att lanseringar blivit uppskjutna... Men det kan ju naturligtvis också vara så att allt är slutsålt.

Nåja, vi får väl se vad som händer....

andfa

Medlem
De lösa flaskorna är från Bryssel och inköpta på La fruitière och Le Repaire Du Sommelier, båda rekommenderas varmt. När jag tittade in hos den senare så var det en ung vinmakare vid namn Louis Maurer på besök, jag köpte med flaskan längst till höger i bild från honom. Fick prova den, en riesling och en pinot noir, alla var enkla men goda! Lådan kom nu ikväll från senaste Cavistesläppet!

IMG_3332.jpeg

Keen

slan
1 av varje beställd av årets delsläpp av Raveneau från Lidby. Tre olika denna gång, resterande på torsdagens webbsläpp.
Får se om man får något, beställning slutförd på under 10 sekunder iallafall.
Chablis 2016, Petite Chablis 2014 magnum, Blanchot Grand Cru 2016.

jrick

Medlem
1 av varje beställd av årets delsläpp av Raveneau från Lidby. Tre olika denna gång, resterande på torsdagens webbsläpp.
Får se om man får något, beställning slutförd på under 10 sekunder iallafall.
Chablis 2016, Petite Chablis 2014 magnum, Blanchot Grand Cru 2016.
Om du fick igenom beställningen får du antagligen. Jag fastnade på "tillfälligt slut" på alla, vilket tyder på att Systembolaget utvecklat sitt BS-system till att fungera som webbsläppet.

Toppen