This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Älskar zenatos viner. Kan rekommenderas deras amarone classico riserva. Dubbelt så dyr men jävlar vilket vin.
Älskar zenatos viner. Kan rekommenderas deras amarone classico riserva. Dubbelt så dyr men jävlar vilket vin.
Välkommen! Det var verkligen till att smyga sig in! Sex årFörsta inlägget för mig,
Noterade när jag fyllde på 2012 Roederer Rose (från början köpt efter ett ovärderligt tips härifrån!) att det bara finns ett fåtal flaskor kvar i webbsaldot på SB. Kanske värt att fylla på för fler?
Jag undrar hur mycket är genomsnittet för medlemmarnas vinköp per månad. Gissar att det landar alla fall långt över två tusen kronor per månad. Så klart lite beroende på utbudet etc. Det fanns en tråd om det men jag kan inte hitta den just nu.
Vissa av oss handlar mer än 8000 kronor per månad! Och det är ganska rejält, fast i det fallet rör det sig nog om två människor som delar notan.
Vissa saker vill man inte vetaJag undrar hur mycket är genomsnittet för medlemmarnas vinköp per månad. Gissar att det landar alla fall långt över två tusen kronor per månad. Så klart lite beroende på utbudet etc. Det fanns en tråd om det men jag kan inte hitta den just nu.
Vissa av oss handlar mer än 8000 kronor per månad! Och det är ganska rejält, fast i det fallet rör det sig nog om två människor som delar notan.
+1Vissa saker vill man inte veta
Välkommen! Det var verkligen till att smyga sig in! Sex år
Websaldon kan vara vanskliga att lita på helt generellt när det finns ett antågande eller pågående årgångsbyte. Positivt med SB å andra sidan i det fallet är ju dock att det aldrig är något problem att låta bli att köpa om det inte matchar ens egna årgångstankar!
Jag har köpt mina 2012 or men kommer att köpa ett gäng 2013 också.
Är det årgångsbyte på gång för brut vintage också? Jag har planerat för att köpa på mig några men kanske behöver snabba mig lite nu?
2008 av deras vintage har ju redan sålt slut å sen kom 2009 som finns nu.När det gäller Pol Roger så brukar BdB ligga tre till nio månader före vintage. Så det dröjer nog en bit in på nästa år innan nästa vintage kommer. Det är ju 2009 av vanliga årgångsvinet som gäller där för närvarande.
Jo, det stämmer att 2008 vintage sålt slut (och 2009 är aktuell årgång som jag skrev) Men av BdB har även 2009 sålt slut (eller nästan på) så där är 2012 på väg. Så BdB ligger steget före vintage...2008 av deras vintage har ju redan sålt slut å sen kom 2009 som finns nu.
När det gäller Pol Roger så brukar BdB ligga tre till nio månader före vintage. Så det dröjer nog en bit in på nästa år innan nästa vintage kommer. Det är ju 2009 av vanliga årgångsvinet som gäller där för närvarande.
Första inlägget för mig,
Noterade när jag fyllde på 2012 Roederer Rose (från början köpt efter ett ovärderligt tips härifrån!) att det bara finns ett fåtal flaskor kvar i webbsaldot på SB. Kanske värt att fylla på för fler?
Byter Roederer rosé och brut årgång i samma veva?