Håller på med lite travhästuppfödning på hobby basis och efter att kollat in årets fyra föl i Normandie (samt en massa annat såklart) så tog vi som vanligt vägen via Champagne hem. Målsättningen var att sätta nytt personligt rekord när det gäller att köpa så lite som möjligt då senaste året varit tungt för min plånbok.
Gick i land med målsättningen om än med liten marginal. Köpte för mig oprövade producenter. Jag har läst en del om några av dem och varit nyfiken på att prova och sedan ett par helt okända som jag fick rekommenderat så får vi se om det blir fler från dem framöver.
Vouette & Sorbee : Fidele (2015)
Pouillon : Solera (1997-2013)
Coessens : Blanc de Noirs lieu-dit Largillier (2015)
Hubert Paulet : Cuvee Risleus 2002
Andre Robert : Les Jardins du Mesnil (Brut & Extra Brut)
Chartogne - Taillet : Orizeaux (2013)
Chartogne - Taillet : Chemin de Reims (2013)
När jag nu vågade kliva utanför ( min egen) box så belönade jag jag mig med ett säkert och beprövat kort också (deggade oktober 2018)
Blev ett par Larmandier - Bernier Terre De Vertus 2012 efter besöket där (har lite Chemins d'Avize 2012 och Lavant 2008 sedan tidigare ). Sedan köpte sambon en låda "blandat" vid besöket hos Diebollt - Vallois men det räknas liksom inte in i kvoten
Gick i land med målsättningen om än med liten marginal. Köpte för mig oprövade producenter. Jag har läst en del om några av dem och varit nyfiken på att prova och sedan ett par helt okända som jag fick rekommenderat så får vi se om det blir fler från dem framöver.
Vouette & Sorbee : Fidele (2015)
Pouillon : Solera (1997-2013)
Coessens : Blanc de Noirs lieu-dit Largillier (2015)
Hubert Paulet : Cuvee Risleus 2002
Andre Robert : Les Jardins du Mesnil (Brut & Extra Brut)
Chartogne - Taillet : Orizeaux (2013)
Chartogne - Taillet : Chemin de Reims (2013)
När jag nu vågade kliva utanför ( min egen) box så belönade jag jag mig med ett säkert och beprövat kort också (deggade oktober 2018)
Blev ett par Larmandier - Bernier Terre De Vertus 2012 efter besöket där (har lite Chemins d'Avize 2012 och Lavant 2008 sedan tidigare ). Sedan köpte sambon en låda "blandat" vid besöket hos Diebollt - Vallois men det räknas liksom inte in i kvoten