This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
3 st. FdP 2012. Dök upp 4 st. på SB Brommaplan idag. Tydligen någon som ångrat köp/beställning. Klantade till det vid beställningen då den lanserades och missade den.
Satt precis och funderade på vad jag skulle göra med min andra D-V FdP. Tänkte faktiskt på Kir Royal.
Jag har inte provat FdP, men om du övervägde att göra Kir Royal av -08, kanske det är lite onödigt kostsamt att köpa ännu fler FdP. Å andra sidan misstänker jag att -12 kräver lite mindre tålamod än -08, så det kanske är en uppsida.Gillar du inte tolvan?
Hade glömt bort att jag dissade flaska ett av 2008. Hade nog lite svårt för eklagrad skumpa i början, men den andra flaska av åttan gillade jag och även 2010Jag har inte provat FdP, men om du övervägde att göra Kir Royal av -08, kanske det är lite onödigt kostsamt att köpa ännu fler FdP. Å andra sidan misstänker jag att -12 kräver lite mindre tålamod än -08, så det kanske är en uppsida.
Luftade precis en flaska. Hällde tillbaka vinet från karaffen och ser en rejäl fällning. Lämna tillbaka?Tvenne Riecine Chianti Classico 2018. https://www.cellartracker.com/wine.asp?iWine=3545904
Absolut! samma som om du har solbränna efter 2 veckor i Thailand, Reklamera!Luftade precis en flaska. Hällde tillbaka vinet från karaffen och ser en rejäl fällning. Lämna tillbaka?
Visa bifogad bild 22897
Brukar inte reklamera solbränna. Så jag ska inte reklamera nu heller? Eller var det ett skämt jag inte fattade?Absolut! samma som om du har solbränna efter 2 veckor i Thailand, Reklamera!
Lite väl mycket kvarglömda löv från vinrankor för ett 3 år gammalt vin tycker jag.Luftade precis en flaska. Hällde tillbaka vinet från karaffen och ser en rejäl fällning. Lämna tillbaka?
Visa bifogad bild 22897
Kan löv hamna i vinflaskor? Ser helt sjukt ut. Kan väl inte vara en fällning från ett så ungt vin? Måste vara något annat som följt med ner i flaskan.Lite väl mycket kvarglömda löv från vinrankor för ett 3 år gammalt vin tycker jag.
Smakade det bra?Ser helt sjukt ut. Kan väl inte vara en fällning från ett så ungt vin? Måste vara något annat som följt med ner i flaskan.
Känner inget fel i varken doft eller smak. Dumt att reklamera då kanske? Vad skulle du ha gjort?Smakade det bra?
Nä, jag håller helt med. Dock, om vinet doftar och smakar bra lär det inte finnas någon anledning att reklamera såvida du inte planerar att lagra vinerna ett par år.Kan löv hamna i vinflaskor? Ser helt sjukt ut. Kan väl inte vara en fällning från ett så ungt vin? Måste vara något annat som följt med ner i flaskan.
Eller dricka halva flaskan, sedan reklamera och tjäna 100 kr. Eller är det inte ett godtagbart skäl för att reklamera?Nä, jag håller helt med. Dock, om vinet doftar och smakar bra lär det inte finnas någon anledning att reklamera såvida du inte planerar att lagra vinerna ett par år.
Tror att det räcker med att en tredjedel av flaskan är kvar om du ska reklamera.Eller dricka halva flaskan, sedan reklamera och tjäna 100 kr. Eller är det inte ett godtagbart skäl för att reklamera?
Om det smakade/doftade bra skulle jag vara glad, vad mer att önska!Känner inget fel i varken doft eller smak. Dumt att reklamera då kanske? Vad skulle du ha gjort?
Ja. Men här finns ju folk som stör sig på partiklar i champagnen, som knappt syns och reklamerar pga det. Men sånt är alltså inget att bry sig om?Om det smakade/doftade bra skulle jag vara glad, vad mer att önska!
Jag blir väldigt nyfiken och måste se till att fiska upp en flaska imorgon. Återkommer.Ja. Men här finns ju folk som stör sig på partiklar i champagnen, som knappt syns och reklamerar pga det. Men sånt är alltså inget att bry sig om?
Har en till som jag lyst igenom med ficklampa, men ser ingen bottensats.Jag blir väldigt nyfiken och måste se till att fiska upp en flaska imorgon. Återkommer.