Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sigdarve

Medlem
3 st. FdP 2012. Dök upp 4 st. på SB Brommaplan idag. Tydligen någon som ångrat köp/beställning. Klantade till det vid beställningen då den lanserades och missade den.

Last edited:

Foodcoma

Medlem
Fortsätter med Jura.
Bornard 16, 17 och en pet nat samt Mousserande Aligote från Cossard.
Tyckt samma savagnin fast annan årgång från Bornard varit riktigt bra så hoppas på samma här. Öppnar nog en snart. 17 skall sparas och mousserande dricks nog nu i vår när vädret tillåter utomhusaktiviteter. Extra spänd på cossard då jag är väldigt förtjust i hans andra viner :)

bornard.jpg

Last edited:

Wintermute

Medlem
Gillar du inte tolvan?
Jag har inte provat FdP, men om du övervägde att göra Kir Royal av -08, kanske det är lite onödigt kostsamt att köpa ännu fler FdP. Å andra sidan misstänker jag att -12 kräver lite mindre tålamod än -08, så det kanske är en uppsida.

Sigdarve

Medlem
Jag har inte provat FdP, men om du övervägde att göra Kir Royal av -08, kanske det är lite onödigt kostsamt att köpa ännu fler FdP. Å andra sidan misstänker jag att -12 kräver lite mindre tålamod än -08, så det kanske är en uppsida.
Hade glömt bort att jag dissade flaska ett av 2008. Hade nog lite svårt för eklagrad skumpa i början, men den andra flaska av åttan gillade jag och även 2010
https://www.finewines.se/threads/arets-nyarschampagne.6013/page-3#post-151876

The Wall

Medlem
Kan löv hamna i vinflaskor? Ser helt sjukt ut. Kan väl inte vara en fällning från ett så ungt vin? Måste vara något annat som följt med ner i flaskan.
Nä, jag håller helt med. Dock, om vinet doftar och smakar bra lär det inte finnas någon anledning att reklamera såvida du inte planerar att lagra vinerna ett par år.

Sigdarve

Medlem
Nä, jag håller helt med. Dock, om vinet doftar och smakar bra lär det inte finnas någon anledning att reklamera såvida du inte planerar att lagra vinerna ett par år.
Eller dricka halva flaskan, sedan reklamera och tjäna 100 kr. ;) Eller är det inte ett godtagbart skäl för att reklamera?

Toppen