Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Deek

Medlem
Denna var ny. Bryr mig inte så jättemycket men kommer ju aldrig beställa vinet igen. Känns som noll ansvarstagande från leverantör och SB (varorna var hela min beställning).

Systembolaget

Hej,
76226-01 Barbaresco La Ganghija 750ml levererades inte till oss ifrån distributören 2021-03-31, som det var planerat. Varan kommer därför att makuleras i din beställning. Du kan alltid lägga en ny beställning om varan fortfarande är tillgänglig.

Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300

Mexikanaren

Medlem
Blev lite rolig påfyllning nu innan påsk, får även tacka @Omar Khayyam för tipset angående Venus la Universal i en annan tråd.

20210401_184016.jpg

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Denna var ny. Bryr mig inte så jättemycket men kommer ju aldrig beställa vinet igen. Känns som noll ansvarstagande från leverantör och SB (varorna var hela min beställning).

Systembolaget

Hej,
76226-01 Barbaresco La Ganghija 750ml levererades inte till oss ifrån distributören 2021-03-31, som det var planerat. Varan kommer därför att makuleras i din beställning. Du kan alltid lägga en ny beställning om varan fortfarande är tillgänglig.

Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
Även om detta hör hemma i en annan tråd, så har SB fullständigt missat det som i Japan benämns: OMOTENASHI.
(Googla!)
Eftersom Japan är en av de mest konkurrensutsatta platserna på Jorden, är det svårt att bryta genom och nå kounder och återkommande kunder. Hade ngt liknande hänt här, då hade det företaget inte existerat om några år. Det funkar inte att förakta sina kunder om man har konkurrenter.

Har man Monopol, ja, då kan man bete sig precis hursomhelst man behagar.
f0d.jpg

(Lånad från Interent - ett städbolag med garantier.)

Gredos

Medlem

Systembolaget

Hej,

Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
JF Hillebrand som plockar hade massa sjuka och plockade till 02 men då saknades ca 2200 artiklar till kundordrar att plocka..den orderdagen

chambertin

Medlem
Beställde några Ciacci Piccolomini BdM men såg att SB listar den som 2015 men Dis Per Styregård nämnde samma artikelnr som 2016.
Ngn som vet om det kommer -15 eller -16 ?

upload_2021-4-2_8-59-7.png

upload_2021-4-2_9-0-5.png

Vingubben

Medlem
Beställde några Ciacci Piccolomini BdM men såg att SB listar den som 2015 men Dis Per Styregård nämnde samma artikelnr som 2016.
Ngn som vet om det kommer -15 eller -16 ?

Visa bifogad bild 22826

Visa bifogad bild 22827
Jag fick 2015 i början på februari. Den släpptes i september förra året, och jag har inte sett något från Tryffelsvinet om ny årgång så jag tror du kan vara rätt säker på att du kommer få 2015.

Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I decembras gjorde jag en osannolikt underbar bekantskap. En Priorat från innan Priorat liksom var PRIORAT. En flaska:
1987 Rotllan Torra Priorat Gran Reserva, 70/30 Grenache/CS, 96p
FW-länk här.
Med många år kvar att leva, frodas och utvecklas.
Ett sådant där vin som skakar om världen på ett bra sätt.
_-__-----_--_----_______-__-----_--_----_______-__-----_--_----______

Döm om min lyckliga förvåning att jag precis just nyss vann den tillsammans med 3 andra spännande viner för knappt 400 kr ink frakt. Alla flaskor med fula etiketter men välfyllda nivåer.
Livet känns lite extra vackert idag, trots att körsbärsblomningen är över.
Stor glädje i det Japansksvenska lägret i afton!

chambertin

Medlem
I decembras gjorde jag en osannolikt underbar bekantskap. En Priorat från innan Priorat liksom var PRIORAT. En flaska:
1987 Rotllan Torra Priorat Gran Reserva, 70/30 Grenache/CS, 96p
FW-länk här.
Med många år kvar att leva, frodas och utvecklas.
Ett sådant där vin som skakar om världen på ett bra sätt.

Döm om min lyckliga förvåning att jag precis just nyss vann den tillsammans med 3 andra spännande viner för knappt 400 kr ink frakt. Alla flaskor med fula etiketter men välfyllda nivåer.
Livet känns lite extra vackert idag, trots att körsbärsblomningen är över.
Stor glädje i det Japansksvenska lägret i afton!
Ha det så trevligt i stallet !:D

Toppen