Bror
Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
<Visa bifogad bild 22799
Var också tvungen att prova. Bra packat och snabb leverans. Beställde i torsdags.
Var köpte du? Gillar nämligen Coursodon
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
<Visa bifogad bild 22799
Var också tvungen att prova. Bra packat och snabb leverans. Beställde i torsdags.
https://www.comptoirdesmillesimes.com/saint-joseph/saint-joseph-2017-l-olivaie-coursodon.html<
Var köpte du? Gillar nämligen Coursodon
Nice catch!!!Hämtade ut några beställningar från SB idag:
3 x 2017 Dominus
1 x 2016 Dominus
4 x 2010 Vina Tondonia Gran Reserva Rosado
Även om detta hör hemma i en annan tråd, så har SB fullständigt missat det som i Japan benämns: OMOTENASHI.Denna var ny. Bryr mig inte så jättemycket men kommer ju aldrig beställa vinet igen. Känns som noll ansvarstagande från leverantör och SB (varorna var hela min beställning).
Systembolaget
Hej,
76226-01 Barbaresco La Ganghija 750ml levererades inte till oss ifrån distributören 2021-03-31, som det var planerat. Varan kommer därför att makuleras i din beställning. Du kan alltid lägga en ny beställning om varan fortfarande är tillgänglig.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
JF Hillebrand som plockar hade massa sjuka och plockade till 02 men då saknades ca 2200 artiklar till kundordrar att plocka..den orderdagenDenna var ny. Bryr mig inte så jättemycket men kommer ju aldrig beställa vinet igen. Känns som noll ansvarstagande från leverantör och SB (varorna var hela min beställning).
Systembolaget
Hej,
76226-01 Barbaresco La Ganghija 750ml levererades inte till oss ifrån distributören 2021-03-31, som det var planerat. Varan kommer därför att makuleras i din beställning. Du kan alltid lägga en ny beställning om varan fortfarande är tillgänglig.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
Jag fick 2015 i början på februari. Den släpptes i september förra året, och jag har inte sett något från Tryffelsvinet om ny årgång så jag tror du kan vara rätt säker på att du kommer få 2015.Beställde några Ciacci Piccolomini BdM men såg att SB listar den som 2015 men Dis Per Styregård nämnde samma artikelnr som 2016.
Ngn som vet om det kommer -15 eller -16 ?
Visa bifogad bild 22826
Visa bifogad bild 22827
Hojta gärna när du får den OM det är -16!Beställde några Ciacci Piccolomini BdM men såg att SB listar den som 2015 men Dis Per Styregård nämnde samma artikelnr som 2016.
Ngn som vet om det kommer -15 eller -16 ?
Visa bifogad bild 22826
Visa bifogad bild 22827
Fick info från Tryffelsvinet: Det är 2015 för närvarande, 2016 släpps i tillfälligt sortiment i slutet av Maj..Hojta gärna när du får den OM det är -16!
Tack så mycket! -15 ligger redan och vilar. Hoppas på att 2016 blir minst lika bra.Fick info från Tryffelsvinet: Det är 2015 för närvarande, 2016 släpps i tillfälligt sortiment i slutet av Maj..
16 verkar överlag vara en mer tanninrik och lagringskrävande årgång än 15. Gissningsvis gynnas elegantare BdM som Ciacci Piccolomini mindre av det än tyngre viner. 16 finns på xtrawine till ungefär samma pris som du får ge på systemet: https://www.xtrawine.com/en/wines/ciacci-piccolomini-brunello-di-montalcino-2016/p26211Tack så mycket! -15 ligger redan och vilar. Hoppas på att 2016 blir minst lika bra.
Tack för tipset! Då slipper man vänta, och det finns lite annat gott där också.16 verkar överlag vara en mer tanninrik och lagringskrävande årgång än 15. Gissningsvis gynnas elegantare BdM som Ciacci Piccolomini mindre av det än tyngre viner. 16 finns på xtrawine till ungefär samma pris som du får ge på systemet: https://www.xtrawine.com/en/wines/ciacci-piccolomini-brunello-di-montalcino-2016/p26211
Ha det så trevligt i stallet !I decembras gjorde jag en osannolikt underbar bekantskap. En Priorat från innan Priorat liksom var PRIORAT. En flaska:
1987 Rotllan Torra Priorat Gran Reserva, 70/30 Grenache/CS, 96p
FW-länk här.
Med många år kvar att leva, frodas och utvecklas.
Ett sådant där vin som skakar om världen på ett bra sätt.
_-__-----_--_----_______-__-----_--_----_______-__-----_--_----______
_-__-----_--_----_______-__-----_--_----_______-__-----_--_----______
Döm om min lyckliga förvåning att jag precis just nyss vann den tillsammans med 3 andra spännande viner för knappt 400 kr ink frakt. Alla flaskor med fula etiketter men välfyllda nivåer.
Livet känns lite extra vackert idag, trots att körsbärsblomningen är över.
Stor glädje i det Japansksvenska lägret i afton!
Aldrig sett innan! Är det en ny cuvée?Visa bifogad bild 22873
2017 Domaine Tempier från Decantalo. Mums!
Delar din nyfikenhet!Aldrig sett innan! Är det en ny cuvée?
Drack precis en 2014 Tempier La Tourtine och slogs av att 1) jag dricker för lite Tempier och 2) jag har för lite Tempier.