This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har du druckit -13 redan eftersom du skrev påfyllning?Visa bifogad bild 22746 Årets fokus ligger på:
Brunello -16
Bordeaux -18
Champagne -13
Därav lite välbehövlig påfyllning av Roederer -13.
Nej, inte ännu. Jag köpte bara några ytterligare flaskor.Har du druckit -13 redan eftersom du skrev påfyllning?
Okej! Inte kommit till 13 vita än. Köpt rosé iaf.Nej, inte ännu. Jag köpte bara några ytterligare flaskor.
Har du druckit -13 redan eftersom du skrev påfyllning?
Åh tusan. Då räcker det nog med att köpa 2 st, och fylla på med 2012 istället.jag har, NÄSTAN en besvikelse initialt. Behövde luft och tid, väldigt hård och stängd.
Asså de fanns ju potential, men där och då (början av december) var de stängt. Ska nog komma med tiden. Bara druckit 12 rose och de var ju en mer öppen historiaÅh tusan. Då räcker det nog med att köpa 2 st, och fylla på med 2012 istället.
Kul att 1 bis fungerar. De har ju mycket rolig bourgogne.Boven som började dra ner mig i det här underbara fördärvet...
Inhandlat på Vougeot (1 Bis?). Ganska snabb och trevlig kommunikation på email. Frågade om deg-datum och fick bilder på flaskorna (07/19). 5-6 dagars leverans och väldigt ordentligt packat. Dock €30 frakt, men det fick det vara värt. Får se hur länge jag lyckas hålla fingrarna borta från första flaskan...
Visa bifogad bild 22778
Marengo Brunate -16 kommer den 8 april.Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?
Har hittills landat i Vajra, Giovanni Rosso o Altesino men söker tips på en eller två producenter till
’-15 ’& ’-16 ser ut att bli en stor andel av viner från Piemonte, Brunello/Montalcino, Ribera o Chateau Neuf här hemma
Känns ju nästan som att man inte kan gå fel i Barolo/Barbaresco 2016 så ser det mer som en fråga om stil/preferens och inte minst plånbok. Gillar själv traddo-Barolo men gör en del avsteg från det också då och då.Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?
Har hittills landat i Vajra, Giovanni Rosso o Altesino men söker tips på en eller två producenter till
’-15 ’& ’-16 ser ut att bli en stor andel av viner från Piemonte, Brunello/Montalcino, Ribera o Chateau Neuf här hemma
Har gått tung i Piemonte 16, mycket Vajra, Bovia, Azelia, Giacomo Fenocchio, Massolini, Cigliuti, Mascarello, pdb mm.Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?
Har mest köpt från Giacomo Fenocchio, Brovia, Guido Porro, Elvio Cogno, Massolino och Francesco Rinaldi.Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?
Cavallotto, Massolino och Trediberri primärt med diverse flaskor från olika andra producenter, men dessa är de jag har flest flaskor av.Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?
Vilka Barolo-16 har ni landat i? Eller vilka har ni hunnit prova och tror på?