Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Så kom då mitt catawiki-fynd, otroligt väl inpackade, allting helt och levererat till dörren.
Visa bifogad bild 22664
Det får kanske bli nån av de här till påsklammet. Men jag ska nog ha en flaska av något annat redo som back-up också.
Ch Dauzac 1983 ser ju lite kul ut. 1983 är, precis som 1981, en underskattad årgång som hamnade helt i skuggan av fantastiska 1982. Med lite tur kan det vara ett riktigt kalasvin.

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ser särskilt fram emot magnumflaskan av Chateau Bessan 1995 efter att StefanAkiko skrev följande om 2011: "A very average bagatelle that has nothing in it that is possible to look forward to. The lowest quality wine we've ever brought to a restaurant. No fault, but a watery completely devoid of personality." :confused::D
(Undrar om det duger att koka sås på? Göra egen vinäger? Nånting?)
Bry dig aldrig om vad andra tycker inom subjektiva ämnesområden. De har oftast fel relativt din smak :D
Sen har du en magnum och den har ju dessutom fått ligga till sig några fler år.
Plan B är alltid bra att ha.

Hämtade ut lite godsaker från Camille Thiriet efter lovord från Johan Blom :)

Attachments

• 8CF4E965-DF16-4EB4-87E5-980E414F4A33.jpeg
    8CF4E965-DF16-4EB4-87E5-980E414F4A33.jpeg
    52,7 KB · Visningar: 195

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ser särskilt fram emot magnumflaskan av Chateau Bessan 1995 efter att StefanAkiko skrev följande om 2011: "A very average bagatelle that has nothing in it that is possible to look forward to. The lowest quality wine we've ever brought to a restaurant. No fault, but a watery completely devoid of personality." :confused::D
(Undrar om det duger att koka sås på? Göra egen vinäger? Nånting?)
Jag kollade upp smaknoten. Missförstod dig, trodde jag druckit samma vin som du under 2011... Men, nej. Jag hade druckit en från rövåret 2011. Årgång 1995 kan bara vara bättre :cool:

Vera Wind

In vini veritas?
Jag kollade upp smaknoten. Missförstod dig, trodde jag druckit samma vin som du under 2011... Men, nej. Jag hade druckit en från rövåret 2011. Årgång 1995 kan bara vara bättre :cool:
Det låter ju hoppingivande. Även om jag nog fortsätter att ha ganska låga förväntningar. Lättare att bli positivt överraskad då. :)

MarkusJ

Medlem
12x 2019 GG-leverans (Mosel, Nahe, Pfalz, Rheinhessen) från Weinfurore . Tanken var även Georg Breuer (Rheingau), men då var man ju tvungen att vara Club-medlem, vilket jag blev nu i och med denna leveransen. Så det får väl bli en beställning till inom kort...

3x Van Volxem Scharzhofberger
3x Ökonomierat Rebholz Kastanienbusch
3x Battenfeld-Spanier Frauenberg
3x Emrich-Schönleber Frühlingsplätzchen

riesling2019.png

JonasBo

Medlem
6 x 2019 F.X. Pichler Ried Kellerberg Riesling Smaragd
6 x 2019 Prager Wachstum Bodenstein Riesling
6 x 2019 Christmann Idig Riesling GG
2 x 2019 Emrich-Schönleber Riesling Halenberg GG
2 x 2019 Dönnhoff Hermannshöhle Riesling GG
Bra där. Blev GG här också
2 x 2018 Wagner-Stempel Siefersheimer Heerkretz Riesling Großes Gewächs.
Om fyra veckor ska jag försöka lösa ut några Felseneck också

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
3 x Prüm Graacher Himmelreich Riesling Auslese Goldkapsel 2010.
2 x Vina Tondonia Rose Grand Reserva 2010.
Jag har inte druckit någon av dem innan med ska bli spännande att testa två olika viner från årgång 2010 i sommar. Visa bifogad bild 22731
Tur att du köpte 3 av Prumen.. När du öppnat den ena kommer du snabbt inse att du vill vänta 10-20 år med nästa ;)

Toppen