StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vattnar så gärna mina fålar fem.Ha det så trevligt i stallet !
...men, i detta vin (iaf i förra flaskan) fanns inte en tillstymmelse till Brett.
Tyvärr
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vattnar så gärna mina fålar fem.Ha det så trevligt i stallet !
Inte en ny cuvee utan man vill hedra Lulu när hon fyllde 100 år tror jag. Läs följande länk: https://www.domainetempier.com/en/for-lulu/Aldrig sett innan! Är det en ny cuvée?
Decantalo ?Visa bifogad bild 22873
2017 Domaine Tempier från Decantalo. Mums!
Oj då.Vattnar så gärna mina fålar fem.
...men, i detta vin (iaf i förra flaskan) fanns inte en tillstymmelse till Brett.
Tyvärr
Detta är också nytt för mig...Denna var ny. Bryr mig inte så jättemycket men kommer ju aldrig beställa vinet igen. Känns som noll ansvarstagande från leverantör och SB (varorna var hela min beställning).
Systembolaget
Hej,
76226-01 Barbaresco La Ganghija 750ml levererades inte till oss ifrån distributören 2021-03-31, som det var planerat. Varan kommer därför att makuleras i din beställning. Du kan alltid lägga en ny beställning om varan fortfarande är tillgänglig.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300
*styrkekramar*Kanske mitt sorgligaste vininköp någonsin - två flaskor Poliziano Vino Nobile Montepulciano 2016. Tappade båda flaskorna på parkeringen på jobbet när jag gick ur bilen. Kras, röd pöl och kraftig doft av rödvin. Det enda positiva var att en dyrare flaska, Ilatraia 2016, ensam överlevde fallet. Och jag gläder mig såklart att det inte gällde något riktigt dyrt eller enhörningsaktigt vin. Kommer garanterat vara försiktigare om jag skulle vinna i Coche-Dury-lotteriet på torsdag.
Är det någon som missade azelia barolo 2016 när det släpptes på sb går det nu att beställa genom bs.
Fick 3 fl igår.
Anar att importören vill ta höjd för leveranskostnader för enstaka flaskor. För några år sedan brukade det skilja ungefär 30 kr för samma vin i BS och TS. Nu när jag har tankat på med 2016 Barolo undrar jag såklart om jag ska köpa några flaskor till, bara för att det går. 2004 och 2010 från bl a Azelia var ju riktigt bra. Hmm, svårt fall...doktorn grät...De passade på att höja priset också jfm TS. Trist utveckling... Årgång 2013 kostade 299:- för för fyra år sedan.
Vilken fin fångst!Visa bifogad bild 22878
2012 Il Poggione Brunello di Montalcino
Drack denna i dec. 2019 och blev då väldigt imponerad. Ville köpa fler då och trodde att jag skulle kunna köpa från en handlare i Tyskland, fast det visade sig att den årgången hade han inte. Men så dök den nu upp på Catawiki och blev dessutom relativt billig, 375:- allt inkluderat.
Robert Weil, var det BS?Hämtade ut lite riesling idag.
3st Keller riesling trocken 2019
3st Robert Weil riesling trocken 2019.
Ska bli gott.
Fick mail ifrån folkofolk.Robert Weil, var det BS?
Var köpte du brune et blonde ifrån?Idag kom två lådor franskt för att täppa till luckor i källaren:
2015 Guigal Côte Rôtie Brune et Blonde
2016 Guigal Gigondas
2015 Domaine de Chevalier Blanc
2019 Jean Foillard Morgon Cotes du Py
Allt ovanstående från Idealwine.Var köpte du brune et blonde ifrån?