Gladekocken
Medlem
Dagens auktionsfynd blev Ciacci Piccolomini d'Aragona - Brunello di Montalcino Pianrosso 2013 för 470 kr flaskan ink avgifter och transport
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hemleverans från SB? "Från 120 kr". Håller tummarna för att op och återhämtning går bra.Blev ett fyrpack Guigal Hospice -18 som preventiv tröst/rationalisering inför morgonens operation.
(Har lyckats med en distal ruptur av bicepssenan så det kommer bli svårt att bära hem flaskor de närmaste veckorna)
Ploppade den flaska som läckt. Helt galet odrickbar. Vinet luktade mögel och extremt hälsovådligt. Vaskades.Jo men visst är det väl så? 1990 är en toppårgång med bra druvmognad på de flesta ställen i Europa. G. Neitzer:s Deutsches Weinarchiv använder rubriken "Der 1990er - Ein Spitzenwein zur Deutschen Wiedervereinigung" på sin beskrivning av årgången Tyskland.
Minns någon i Munskänkarna som sysslat med vin betydligt lägre än jag, som sa att 1990 var en enkel årgång när vinerna kom på SB, det var bara att köpa allt som han brukade gilla. Det är väl bara för portviner som 1990 inte är särskilt bra, ont om riktig vintage port från det året.
Är det köksrenoveringen som gått hårt åt kroppen?Blev ett fyrpack Guigal Hospice -18 som preventiv tröst/rationalisering inför morgonens operation.
(Har lyckats med en distal ruptur av bicepssenan så det kommer bli svårt att bära hem flaskor de närmaste veckorna)
Den är inte oskyldig eftersom jag tror den small i två steg men den huvudsakliga boven i dramat var att jag lurades med att köra frivändningar på gymet istället för mina mindre tekniskt krävande strongman-grejer. Jag är helt enkelt inte tillräckligt intelligent för komplicerade lyftÄr det köksrenoveringen som gått hårt åt kroppen?
Ruggigt bra men som sagt ganska tekniskt svår övning. Man får väl hålla sig till att marklyfta vinlådor i källaren kanskeDen är inte oskyldig eftersom jag tror den small i två steg men den huvudsakliga boven i dramat var att jag lurades med att köra frivändningar på gymet istället för mina mindre tekniskt krävande strongman-grejer. Jag är helt enkelt inte tillräckligt intelligent för komplicerade lyft
Boom!von Winning från webbsläppet dök upp idag
von Winning från webbsläppet dök upp idag
Webblanseringen den 9/9 känns som den kommer bli totalt kaos. Produttori Barbarescos Riservor dyker upp på webblanseringen, däribland flera i magnumformat.
https://www.systembolaget.se/sok/?upcomingLaunches=Lansering 2021-09-09
Någon som har tips på vilka man borde försöka sikta in sig på först? Finns trots allt 11 olika poster att hålla koll på, 3 av dessa är magnum-varianter
Är också intresserad av Vilmart coeur de cuvee 2012. Måste ha missat lanseringen..Jag lyckades skjuta på att köpa Vilmart coeur de cuvee 2012 samt rosén från Franska vinlistan tills att de tog slut... Går de att få tag någon annanstans?
https://www.champagne-characters.com/vilmart/coeur-de-cuvee-2012Jag lyckades skjuta på att köpa Vilmart coeur de cuvee 2012 samt rosén från Franska vinlistan tills att de tog slut... Går de att få tag någon annanstans?