This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack! Något tips på var man hittar rosé emotion 2012?
samma ställe?Tack! Något tips på var man hittar rosé emotion 2012?
Sicket klipp. Flera höjdare där.Auktionsfynd. Har ju inte druckit vin på ett tag med följden att det inte rymts köpa nytt. Men nu ryms det lite!
Alla mln 300 och 700 kr flaskan. Frakt totalt 80 kr (samma säljare).
1994 Heitz Trailside
2006 La Spinetta Vursu, Starderi
1995 LB
1996 Montrose
2010 Pegau Réservée
1998 Pegau Réservée
Visa bifogad bild 24103
Ibland har man verkligen tur. Luskammade, bjöd på en mängd olika flaskor och sorterade bort dem som efterhand förlorade sina fyndstämplar. Kan vara ganska roligt att bejaka sin inre kalenderbitare och totalt dyka genom precis allt som ligger uppe på nätauktionerna i Japan. Det är alltid åtskilliga flaskor och förfärligt mycket skräp som tex gamla Matéus Rosé och Bojo Nouveau från 90-talet.Sicket klipp. Flera höjdare där.
Först och främst, grattis till köpet! Som min sommeliervän sa till mig när jag ville köpa hans viner - "Lycka till att få tag i det bara".Kran släppte idag två lådor från Arnot Roberts (slutsålt) - läst och hört mycket gott från dessa två vänner "over there".
Någon som har erfarenhet av dessa viner? - nöp själv "#25-B" lådan innehållande:
•3fl Sonoma Coast Syrah 2019
•2fl Watson Ranch Chardonnay 2019
•1fl Fellom Ranch Cabernet Sauvignon 2018
Den andra lådan "#25-A" innehöll:
•2fl North Coast Trousseau 2019
•2fl Watson Ranch Chardonnay 2018
•1fl Vare Vineyard Ribolla Gialla 2019
•1fl Que Syrah Vineyard 2019
Rödingen = 500 kr ??Ett auktionsklipp (?) anlände idag! Tycker 2011 börjar dricka fint nu och DdC sviker nästan aldrig. Och för under rödingen flaskan netto kan det möjligtvis kvala in som ett av årets bästa köp.
Visa bifogad bild 24133