Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Får se om det går hem.Fortfarande ett ok pris.
Var med ett tag på den men la mig.
Lägger oftast bara ett bud sen ger mig.
Lite bättre pris än SB med avgifter.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Får se om det går hem.Fortfarande ett ok pris.
GrymtDagens inköp
3 x Chateau D'Issan, 2018
Detta hade jag spanat in innan och tänkt köpa men kom aldrig till skott och sedan var flaskorna slut, men plötsligt dök det upp 3 flaskor som jag snabbt tog hand om.
Visa bifogad bild 24310
Kul! Tycker att de alltid levererar. Va där för andra gången precis innan Covid och provade lite äldre årgångar. Inga egentliga besvikelser.Visa bifogad bild 24334
2018 Leeuwin Estate Chardonnay Art Series
Bra köp förhoppningsvis! Har bara provat årgång 2016 tidigare, i då ett något ungt skede. Men kändes dock som att den hade framtiden för sig, så jag tror att även 2018 kommer bjuda på njutning i sinom tid.
Jag beställde även jag en flaska Batailley från 1982 måste prova den så man kan köpa mer. Sjukt snabb leveransVisa bifogad bild 24374
Beställning från Comptoir des Millésimes anlände idag. Beställde i söndags kväll, ankom utlämningsställe idag (torsdag) vid lunchtid.
Chateau Caillou 1990
Chateau Guiraud 1990
Chateau Batailley 1982
Pierre Moncuit Delos Grand Cru Blanc de Blancs Brut
Charles Heidsieck Brut Reserve x2
Frakten på €15 sparades nästan helt in på en flaska CH om man jämför med priset på SB. Även Pierre Moncuit som finns i BS kostar där ännu mer än CH medan den hos CdM var ännu billigare.
CDM verkar ändå ha riktigt bra lagring på sina flaskor för äldre årgångar verkar vara i fint skick (förutom någon bourgogne här på forumet).Jag beställde även jag en flaska Batailley från 1982 måste prova den så man kan köpa mer. Sjukt snabb leverans
Jag skulle också ha LaLaLagt mig ;-)Fortfarande ett ok pris.
En personlig favorit. Ofta doftar den av madonnaliljor. Majestätiskt för min del. Hustrun klagar över plusparfymerad äldre dam.3 x Chateau D'Issan, 2018
Detta hade jag spanat in innan och tänkt köpa men kom aldrig till skott och sedan var flaskorna slut, men plötsligt dök det upp 3 flaskor som jag snabbt tog hand om.
Visa bifogad bild 24310
Nästan samma för mig.Förbannad äro min svaga karaktär...
Plockade upp tre stycken Moncayo Veraton idag när jag skulle köpa nån halvflaska vitt för att göra risotto.
Det må vara hänt men sen föll jag till föga på MFWs förmedling förra veckan så har följande på ingång
4x Gruaud Larose -85
2x Pegau Cuvee Laurence -01
4x Le Macchiole Paleo Rosso -96
Missade helt att Paleo Rosso var en blend på nittiotalet dock men det blir ändå kul att testa.
Gruaud Larose -85 drack jag i våras och den flaskan var sjukt bra.
Pegaun verkar leverera skilda omdömen men vattendelarviner är skoj så att...