Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ja om man ska vara "hållbar" så förstår jag inte varför man gör så när de ligger nedpackade i en låda från början..Blev lite smått less på dom för det.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja om man ska vara "hållbar" så förstår jag inte varför man gör så när de ligger nedpackade i en låda från början..Blev lite smått less på dom för det.
Sugen?
Fascinerande vin! Tickar alla svenska PK-boxar
Efter tre bud står den på knappt 100 SEK.
Fynd!
Nästan så att man borde.
Fan också!
Behöver en rejält stor källare!
Visa bifogad bild 24606
Från WBWC till Dominus Estate…Lördag är en vilodag, då passar det ju extra bra att det kommer ett bud och levererar några fyndade flaskhalsar:
Visa bifogad bild 24612
Jo, jag vet. Lite väl unga viner för min smak, men vi är ju två. Vill ju så gärna också göra hustrun glad.
- 2007 La Villa av Elio Altare
- 2008 Dominus
- 2015 Sassicaia
- 2007 Vieux Télégraphe
Blir dock alldeles säkert gött i vinterrusktet. Sassen får dock vila några år.
Högt och lågt ger perspektiv.Från WBWC till Dominus Estate…
Här svänger det på alla håll och kanter! Lolololol!1!1!
Jo, man kan inget annat än hålla med! Du har en underbar skön inställning, beundransvärd, och det är verkligen roligt att läsa om dina vin äventyr på den japanska auktionsmarknaden!Högt och lågt ger perspektiv.
Bredd i urval ger bredd i kunskap.
Njutningen är dock nästan alltid given.
Provat någon flaska ännu? Hans kabinetter 2020 är ju på gång nu på bolaget så är nyfiken på om de faktiskt ger valuta för pengarnaSista köpet för i år blev 3 st Egon Müller Scharzhofberger Kabinett
Visa bifogad bild 18636
Jag köpte faktiskt dessa 3 flaskor efter att ha drucket ett glas av vinet från Coravin på Nobis under Operakällaren. Ingen av mina flaskor har öppnats ännu.Provat någon flaska ännu? Hans kabinetter 2020 är ju på gång nu på bolaget så är nyfiken på om de faktiskt ger valuta för pengarna
Lördag är en vilodag, då passar det ju extra bra att det kommer ett bud och levererar några fyndade flaskhalsar:
- 2015 Sassicaia
Idag kom det lite mer till min bucketlist + en flaska skumpa:
2016 Sassicaia
Är lite on the fence om jag ska skaffa en eller inte.Jag köpte faktiskt dessa 3 flaskor efter att ha drucket ett glas av vinet från Coravin på Nobis under Operakällaren. Ingen av mina flaskor har öppnats ännu.
Jag tyckte då att det absolut var värt de 775:- som priset var för 2018, är dock tveksam till om priset för 2020 är motiverat.
Det jag kommer ihåg om vinet är att det var väldigt mineraliskt, det gick mer åt det torra än det söta och en tydlig minnesbild är fruktigt och livligt. Har även med mig inkokta päron som en tydlig not, tyvärr kan jag inte hjälpa till mer än så
Hade tänkt öppna för nån vecka sen men ligger däckad i influensa. Ser fram emot noter om du hinner före!Lade en beställning på 3fl Cerbaia Brunello di Montalcino 2007, 499kr fl. Rimligt pris för en mogen Brunello, toppårgång, i klassisk stil anser jag så gör en chansning. Verkar ha kommit till BS förra månaden. Någon som har provat den?
Räknas det som inköp, eller ska vi applicera ifrs?
Det verkar vara ont om mognare Sassar här i Japan. Men, Sassicaia behöver man ibland. Blir väl bra om en 20 år. Kanske. Vi ser väl hur gaggig man hinner bli. Blir ju annars gott arvegodsSassicaia-genen verkar ha vaknat till liv under de senaste auktionerna
Även Tignanello-genen verkar ha vaknat.Det verkar vara ont om mognare Sassar här i Japan. Men, Sassicaia behöver man ibland. Blir väl bra om en 20 år. Kanske. Vi ser väl hur gaggig man hinner bli. Blir ju annars gott arvegods
Det är det egen-formella upprättandet av en genomtänkt Bucketlist som föranlett denna shopping.Även Tignanello-genen verkar ha vaknat.
Penfolds till barnbarnens 50-årsfest.