This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Grand Veneur och Mogador! Så magiskt... Åh vad lycklig jag blir att se dem!Har hämtat ut årets näst sista leverans:
2019 Domaine Grand Veneur CNDP VV
2019 Clos Mogador
2020 Benjamin Leroux Echezeaux
2020 Benjamin Leroux Meursault Les Genevrieres
2020 Benjamin Leroux Clos de la Cave des Ducs
Visa bifogad bild 27692
Har hämtat ut årets näst sista leverans:
2019 Domaine Grand Veneur CNDP VV
2019 Clos Mogador
2020 Benjamin Leroux Echezeaux
2020 Benjamin Leroux Meursault Les Genevrieres
2020 Benjamin Leroux Clos de la Cave des Ducs
Visa bifogad bild 27692
Hej, har inget inblick gällande Selosse tyvärr, men tar mig friheten att haka på i öppen fråga om pris/prisuppgång, och anknyter även till ditt KockJohan svar i annan tråd angående att PP Chetillons 2015 ej kommer på TS som tidigare årgångar utan nu kommer allokeras.Nu är december här och med det den årliga Selosse tomten kommer med sin utdelning..
Min fråga är. Någon som har 'koll' på ungefär prisnivå (alltså inte auktion/marknads pris, de vet jag redan) utan vad är årets pris ungefär för er som får allokering alt köpa via restaurang?
Jag känner mig själv lite smått lurad av mi kanal när jag blir erbjuden tex
Substance för 450€
Vingårdsvin för 600€
Det är ca dubbla priset mot förra året, därför jag ställer en öppen fråga, någon som har koll på priserna ?
Priset på PP Chetillons 2015 är 1345:- för halvmag och 2695:- för mag.Hej, har inget inblick gällande Selosse tyvärr, men tar mig friheten att haka på i öppen fråga om pris/prisuppgång, och anknyter även till ditt KockJohan svar i annan tråd angående att PP Chetillons 2015 ej kommer på TS som tidigare årgångar utan nu kommer allokeras.
Köpte Chetillons 2014 på TS i dec -21 för 889 pix, priset på wine-searcher etc mångdubbelt högre.
Om en nu skulle försöka få tag på en flaska, t ex via allokering - vad tänker mer erfarna forumister vore ett förväntat/rimligt pris i år?
Vänligen, K
1345 är lika mycket som en Chetillons Oenoteque 2000 kostade 2017.Priset på PP Chetillons 2015 är 1345:- för halvmag och 2695:- för mag.
Om du blev erbjuden att köpa för halva ovan ifjol hoppas jag du köpte allt du blev erbjuden ! Att hitta dem till lägre pris än du anger för i år är svårt. vad man sen anser rimligt osv är en annan fråga.Nu är december här och med det den årliga Selosse tomten kommer med sin utdelning..
Min fråga är. Någon som har 'koll' på ungefär prisnivå (alltså inte auktion/marknads pris, de vet jag redan) utan vad är årets pris ungefär för er som får allokering alt köpa via restaurang?
Jag känner mig själv lite smått lurad av mi kanal när jag blir erbjuden tex
Substance för 450€
Vingårdsvin för 600€
Det är ca dubbla priset mot förra året, därför jag ställer en öppen fråga, någon som har koll på priserna ?
Det är 2022-2023, lågkonjuktur, inflation, krig och all annan skit i världen. Punkt.1345 är lika mycket som en Chetillons Oenoteque 2000 kostade 2017.
Och mer än dubbelt så mycket som "den vanliga" kostade 2016.
1345 är lika mycket som en Chetillons Oenoteque 2000 kostade 2017.
Och mer än dubbelt så mycket som "den vanliga" kostade 2016.
Åh dra och bada...jag som hade tänkt beställa mig ett par via PI, men en 50% ökning jämfört med förra årets (halvmagnum) gör nog att jag kollar på annat istället. Dock förstår jag prisökningen till viss del då de varit väldigt billiga i Sverige jämfört med övriga Europa tidigare.Priset på PP Chetillons 2015 är 1345:- för halvmag och 2695:- för mag.
Gjorde min beställning då jag fick en generös allokering.Åh dra och bada...jag som hade tänkt beställa mig ett par via PI, men en 50% ökning jämfört med förra årets (halvmagnum) gör nog att jag kollar på annat istället. Dock förstår jag prisökningen till viss del då de varit väldigt billiga i Sverige jämfört med övriga Europa tidigare.
Jepp, jag upptäckte det idag och lämnade tillbaka alla tre. Blir lika arg på mig själv varje gång jag ser att jag har fått fel årgång efter att jag har kommit hem.Jag såg att du också fick 2018 av Grand Veneur VV, störigt!
Åååh! Jag blir nästan kränkt av SB…Jepp, jag upptäckte det idag och lämnade tillbaka alla tre. Blir lika arg på mig själv varje gång jag ser att jag har fått fel årgång efter att jag har kommit hem.
@tobbe81 du betalade vell 1400kr för Chetillon -15 utav din tilldelning ellerhur ?Hej, har inget inblick gällande Selosse tyvärr, men tar mig friheten att haka på i öppen fråga om pris/prisuppgång, och anknyter även till ditt KockJohan svar i annan tråd angående att PP Chetillons 2015 ej kommer på TS som tidigare årgångar utan nu kommer allokeras.
Köpte Chetillons 2014 på TS i dec -21 för 889 pix, priset på wine-searcher etc mångdubbelt högre.
Om en nu skulle försöka få tag på en flaska, t ex via allokering - vad tänker mer erfarna forumister vore ett förväntat/rimligt pris i år?
Vänligen, K
Har inte fattat vad det är som sätter ordningen på deras lista. En Cab för 80$ som tilldelas 94p kommer etta, och en Cab för 65$ som får 95p kommer fyra.Tyckte att det var väldigt kul att det gick att beställa nr 1 i Wine Spectators ranking över 2022 års bästa vin via BS för ett vad det verkar rimligt pris, så det blev några flaskor:
2019 Double Diamond Cabernet Sauvignon
Visa bifogad bild 27808