StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...så vi får väl se om bagaget också hänger med i alla transits...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nice catch!Maj blev en månad med en hel del inköp, där fokus låg på vita tyskar och Champagne. Blev lite blandade mängder av följande:
2012 Dr. Bürklin-Wolf Pechstein GC
2012 Georg Breuer Nonnenberg
2012 Georg Breuer Schloßberg
2012 Wittmann Morstein GG
2006 Vilmart & Cie Coeur de Cuvée
2009 Vilmart & Cie Grand Cellier d'Or
2009 Vilmart & Cie Grand Cellier Rubis
2008 Paul Bara Spécial Club Rosé
Eftersom den där är färdiglagrad på fat precis som Tawny så är den klassiska (gudomliga) kombinationen port och Stilton. Inga päron eller sådant trams till men digestive passar absolut.Tja. Börjat tycka om portvin mer och mer så köpte på en Taylor very old single harvest 1964. Tänkte ta och dricka upp den nu på söndag med min kära flickvän. Tanken är någon finare cigarr och lite lagrad ost. Några tips?
Eftersom den där är färdiglagrad på fat precis som Tawny så är den klassiska (gudomliga) kombinationen port och Stilton. Inga päron eller sådant trams till men digestive passar absolut.
Cigarr är inte fel men prova gärna vinet med osten innan du bedövat gommen...
Tja. Börjat tycka om portvin mer och mer så köpte på en Taylor very old single harvest 1964. Tänkte ta och dricka upp den nu på söndag med min kära flickvän. Tanken är någon finare cigarr och lite lagrad ost. Några tips?
Château La Bécasse Pauillac 2007 3 flaskor 16,99 eur/st på cdiscount i december, alltså det var de goda åren när domänen bedrevs av sin ägare. Slut på lager, slut på produktionen. Domänen ingår i finansiella gruppen PinaultSex buteljer av Jean-Louis Chave St Joseph 2007
Den riktiga, inte negociantplonket de har på SB
Varför inte några valnötter bredvid om man gillar sådana.Eftersom den där är färdiglagrad på fat precis som Tawny så är den klassiska (gudomliga) kombinationen port och Stilton. Inga päron eller sådant trams till men digestive passar absolut.
Vädra den, som sagt: rejält och ordentligt!Tja. Börjat tycka om portvin mer och mer så köpte på en Taylor very old single harvest 1964. Tänkte ta och dricka upp den nu på söndag med min kära flickvän. Tanken är någon finare cigarr och lite lagrad ost. Några tips?
Wow!Den senaste tidens inköp:
2 x 2008 Paul Bara Special Club Rosé
2002 André Bergere Cuvée Prestige Brut Millésime
2004 Bollinger La Grande Année Rosé
2 x nv Chartogne Taillet Cuvée Sainte Anne
2008 Drappier Millésime Exception
nv Veuve Fourny & Fils Vertus Brut Nature
2000 Henri Giraud Fût de Chêne
nv Henri Giraud Fût de Chêne
2002 R&L Legras Cuvée Présidence
2000 R&L Legras Cuvée St-Vincent
2 x 2007 Louis Roederer Vintage
2002 de Saint Gall Vieilles Vignes
2002 de Venoge Millésime
3 x 2009 Vilmart & Cie Grand Cellier d’Or
3 x 2009 Vilmart & Cie Cuvée Rubis
2009 Vouette & Sorbée Fidèle
Nej, jag föredrar en region lite längre norrut!Wow!
Massor av bubbel, men ... men ... ingen Cava?
Som Snorre eftertänksamt och med djup livsvisdom skrev i Eddan:Nej, jag föredrar en region lite längre norrut!
Jag köpte min flaska på Ved Stranden 10 i Köpenhamn! http://www.vedstranden10.dk/@MartinE
Är det Vin och Natur som gäller för Vouette & Sorbée eller nån annan handlare?