This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har druckit tidigare årgångar av Travaglini Gattinara Tre Vigne och gillat dem skarpt, tror det var årgång 2005 senast och den var stallig som satan dessutom. Tänk att det finns folk som anser att brett är en defekt.Dagen inköp:
Visa bifogad bild 1318
2006 Château Manoir du Gravoux
2005 Domaine Cosse Maisonneuve Cahors Solis
2007 Anton Zimmermann Bernkastel-Kueser Kardinalsberg Riesling Auslese
2006 The Directors Cellars Cabernet Sauvignon Claremont
2008 Travaglini Gattinara Tre Vigne
Har druckit 1971, 1975 & 1979 och samtliga var fantastiskt trevliga, så jag tror nog 53:an har stor potential!Köpte på mig en moulin touchais från 1953. Midsommarvinet, någon som har smakat vinet från närliggande årgångar? Tanken är att ha den efter middagen.
People, what a bunch of bastards!Har druckit tidigare årgångar av Travaglini Gattinara Tre Vigne och gillat dem skarpt, tror det var årgång 2005 senast och den var stallig som satan dessutom. Tänk att det finns folk som anser att brett är en defekt.
Själv var jag klart mindre imponerad av 71:an (lite bitter äppelsaft över den, men möjligtvis var det en dålig flaska), medan 00:an var fantastiskt trevlig, dock hade den ganska mycket botrytis, vilket vanligtvis inte eftersträvas.Köpte på mig en moulin touchais från 1953. Midsommarvinet, någon som har smakat vinet från närliggande årgångar? Tanken är att ha den efter middagen.
Drack en '53:a i novembras och den var utstuderat sublim. Jag gav den tom 98p...Köpte på mig en moulin touchais från 1953. Midsommarvinet, någon som har smakat vinet från närliggande årgångar? Tanken är att ha den efter middagen.
Dom har också stavat det fel (eller annorlunda?). Vingården verkar i alla böcker stavas "Millandes".
Njaaoooo…. det verkar vara sedvanlig gallisk ambivalens.
Johnson & Robinson använder Millandes, men Clive Coates kör benhårt på Milandes.
http://books.google.se/books?id=8wGVSrtn_MYC&pg=PA110&dq=morey saint denis milandes&hl=sv&sa=X&ei=SVWPU5-qFqWDyAPht4HYAQ&ved=0CCsQ6AEwAA#v=onepage&q=morey saint denis milandes&f=false
Jag förstår inte heller och beslutade mig för att undersöka. Jag köpte vid den första prissänkningen år 2011 (till 2270 / 375ml) och nu är den nere vid 1400.Jag begriper tyvärr inte prissättningen på de olika årgångarna av Château d'Yquem. 2007 är antingen ett fynd, eller också är vissa andra årgångar kraftigt överprissatta.
Ser trevligt ut, av vem handlade du detta?Fjärran från ransoneringar, tokstress vid datorn kl 09:59:59, "borttappade" allokeringar, lagerssystem och webbsidor som havererar så finns en fri marknad vid horisonten…
Ju mer jag dricker av vänstra banken 2010 desto mindre släcks min törst. Idag fick jag en efterlängtad ranson från en butik i vårt stora och beundransvärda grannland i söder.
Levererat in i köket utan sura miner eller förmanande "ansvarsfulla" ansiktsuttryck. Femton 10r och tre 09r i lådan. 25 euro tog de för besväret att frakta upp från Bremen.
Visa bifogad bild 1314
Visa bifogad bild 1315
Ser trevligt ut, av vem handlade du detta?
Har du några trevligheter att rekommendera för att bryta denna handlingsförlamning? Kanske en låda blandad BDX från Bremen är precis vad som behövs för att lätta upp Bordeauxtristessen i vinkällaren tänker jag?
Testa gärna min personliga favorit:Har du några trevligheter att rekommendera för att bryta denna handlingsförlamning?
Hmm, ser ut som att båda länkarna mycket väl kan vara droiderna jag letar efter, dessvärre verkar den ena droiden bara prata tyska.Bara en kopia, ingenting att bry sig i.
These are not the droids you are looking for.
Åhå!Hmm, ser ut som att båda länkarna mycket väl kan vara droiderna jag letar efter, dessvärre verkar den ena droiden bara prata tyska.
-Men men, inget fel i att man blir lite sugen på att invadera polen samtidigt som man handlar nätvin.
Tack för båda för tipsen, dessvärre blev jag så ambivalent att jag inte handlat något än men väl säkrat några flaskor l'Ermitage Cru Bourgeois 2010 till mitt lokala monopol. Kul tips @Vino fino , bra vardagsviner i rimlig prisklass är alltid trevligt och fölr det priset är jag nöjd om den går att göra god sås på.
Avvakta med beställning och vill gärna höra vad du tyckte om Du Retout.
Att göra en beställning från den engelska droiden känns även det frestande då det där fanns en del som kan vara intressant...
Får återkomma i frågan.
'E lugnt… dina inlägg brukar smyga in en dos av utsökt ironi så jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka eller vem som åsyftades. Dubbel negation? Dubbel ironi? Triple Entent? Cuadruple Yamazaki and No Ice?Vill verkligen aldrig dissa annat än ignorans...
Tack för ditt tålamod och din vänlighet.'E lugnt… dina inlägg brukar smyga in en dos av utsökt ironi så jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka eller vem som åsyftades. Dubbel negation? Dubbel ironi? Triple Entent? Cuadruple Yamazaki and No Ice?
Jag förstår inte heller och beslutade mig för att undersöka. Jag köpte vid den första prissänkningen år 2011 (till 2270 / 375ml) och nu är den nere vid 1400.
Kollar man Monopolets historik ger det vid handen att det finns 7 (!) olika importörer för de senaste 4 årgångarna av d'Yquem varav 4 olika importörer av årgång 2007. Min gissning blir därmed att det inte är gammalt överblivet lager hos en enda importör som säljs ut, utan snarare ett antal importörer som i olika omgångar kommit över batcher till billigare priser enligt hur marknaden rör sig och successivt lanserat sina batcher till olika priser.
1400 är ett kanonpris utan tvekan. Mina farhågor ligger runt proveniensen--- det skulle vara mycket intressant att höra någon som har provat en färsk 2007:a från den senaste prissänkningen från den senaste importören. Om den är helt fräsch så skulle jag omedelbart beställa fler. Som det är nu vågar jag inte riktigt. (Och egentligen skall det förbannade Monopolet lastas för det eftersom de vägrar kvalitetssäkra BS!!)