En jäkligt bra producent som min bror fått smak för via Franska Vinlistan, jag vet att du varit involverad så sug åt dig baraEn jäkla massa spring hos Déthune. Hur kommer det sig?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
En jäkligt bra producent som min bror fått smak för via Franska Vinlistan, jag vet att du varit involverad så sug åt dig baraEn jäkla massa spring hos Déthune. Hur kommer det sig?
Var förbi Au 36 i Hautvillers i fredags samt Paul Déthune i Ambonnay och införskaffade bl.a:
N/V, Brut Réserve Bérèche Père & Fils
N/V, Blanc de Noir Paul Déthune
N/V, Cuvée Préstige Paul Déthune
Kommer inte in på deras hemsida (www.au36.net ?) och dom hade ingen lista i butiken.Apropå Au 36, hur uppdaterad är deras hemsida angående vad som finns i lager?
Jag ska till Champagne om några veckor och funderar på om det är nån mening att hålla koll på deras sida eller om jag kan strunta i det
Japp, och när jag där klickar på "Champagnes" så hamnar jag på http://www.lacavedesfilles.com/index.cfm och det som finns där tolkar jag som utbudet, som du säger är det relativt begränsat så det kanske innebär att det är uppdaterat.Kommer inte in på deras hemsida (www.au36.net ?) och dom hade ingen lista i butiken.
Ärligt talat så tyckte jag väl att utbudet var ganska begränsat men priserna var klart humana dock.
Kommer inte in på deras hemsida (www.au36.net ?) och dom hade ingen lista i butiken.
Ärligt talat så tyckte jag väl att utbudet var ganska begränsat men priserna var klart humana dock.
ja, inte är han i Sverige iaf...Låter som att du är någonstans där man kan handla fritt och obehindrat. Vinresa, arbete eller kanske en kombination?
Jag frågade efter just Agrapart men det fanns inga kvar. Bérèche såg jag heller inte på hemsidan men dom köpte jag på Au36.Utbudet varierar. De Agrapart vi köpte fanns inte på listan när vi åkte dit. Det verkar komma in partier som är intressanta men de tar slut och läggs inte upp på hemsidan
Jag frågade efter just Agrapart men det fanns inga kvar. Bérèche såg jag heller inte på hemsidan men dom köpte jag på Au36.
Champagnevarianten av brända jordens taktik.Vet var några av Agrapart tog vägen
När ska jag komma?!A. Christmann gör riktigt bra riesling. Rekommenderar varmt A Christmann Gimmeldinger Biengarten Riesling Trocken &
A Christmann Gimmeldinger Mandelgarten Riesling Trocken Grosses Gewächs! Lite dyrare men väl värda sina pengar.
Mina senaste inköp blev tre rosé efter lite läsning i Livets Goda:
MIP Made in Provence Rosé - 92LGP
MIP Made in Provence Rosé Premium - 93LGP
Rosé Bonbon - 92LGP
Instämmer!Jag håller med om att det svenska priset är väl högt och att det är en ren skam att den svenska importören inte tar in rosé-, årgångs- och prestigevarianter. Men för den som köper sina skumpor via SB (och därmed är acklimatiserad till prisnivån där) och gillar mognadstoner så borde inte 459 kr vara orimligt mycket för det man får i flaskan.
Nu tycker jag du är taskig mot Pommery!Piper-Heidsieck är precis som Anders säger ett av de hus som bättrat sig men mer är OK än verkligt intressant. Som, tja, Pommery?
Det här ska väl kunna hålla mig igång över sommaren...
Visa bifogad bild 1218 Visa bifogad bild 1219 Visa bifogad bild 1220 Visa bifogad bild 1221 Visa bifogad bild 1222 Visa bifogad bild 1223 Visa bifogad bild 1224
Ja, fanns lite annat också. Mest äldre tyska spät-,aus- och beerenauslese viner. Saknade såna i källaren.Mycket trevligt där. Auktion?
Ja, fanns lite annat också. Mest äldre tyska spät-,aus- och beerenauslese viner. Saknade såna i källaren.
Utan tvekan! Den är mycket bra!E fråga till Champagnenördarna.
Är den här värd att testa?
Michel Gonet Prestige Grand Cru Blanc de Blancs Brut Nature