Tyckte inte det var otydligt denna gång. En flaska per vin per medlem står det ju i citatet och inte som du citerar. Däremot otydligt hur detta med att de slutmarkerades efter bara några sekunder passar ihop med ”Trots att flaskorna är slut tar det en dag innan de är slutanmälda, ”
”Antalet tillgängliga flaskor är ytterst begränsade och det är först till kvarn som gäller. Givet den ytterst begränsade tillgången, och den stora efterfrågan, har vi ett maxtak på en flaska per vin per medlem.
Lägger man mer än en flaska per vin i varukorgen, så makuleras ordern manuellt även om det kan se ut som om den har gått igenom.
Med andra ord, lägg inte beställning på mer än en flaska per sort om du vill ha chansen att komma över något. Beställningarna behandlas av Systembolaget i den ordning de kommer in. ”
För mig är det otydligt... jag tycker det fetmarkerade indikerar att man kan välja flera viner, men bara en per sort. Men men, kanske gjorde fel och blir utan i år igen. Förra året mailade jag och bad om förtydligande, då fick jag svaret att det gick att köra en av varje sort. Flera medlemmar här fick också köpa flera sorter.
Edit: och ja, mycket oklart det där med slutmarkerat. SB kanske har uppdaterat sitt system utan att meddela leverantörerna.