buteljen
Medlem
1465 kr sept 2019. Kom ihåg att jag bokade precis innan prishöjning. De tog dock betalt med det nya priset så de fick ändra till det gamla.Fan, jag köpte min 2008 för 1599 om jag kommer ihåg rätt...det va dock kring 2018/2019.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
1465 kr sept 2019. Kom ihåg att jag bokade precis innan prishöjning. De tog dock betalt med det nya priset så de fick ändra till det gamla.Fan, jag köpte min 2008 för 1599 om jag kommer ihåg rätt...det va dock kring 2018/2019.
Rädds du inte nu av Fine Wines effekten??Jag fortsätter att plocka på mig en flaska Chateau Belgrave 2015 per månad och jag fortsätter även att förundras över att det inte är högre tryck på den. Klassisk Bordeaux utan överdriven alkoholhalt eller ny ek från vänstra stranden, toppårgång, några år på nacken, och kostar under 400kr. Förhoppningsvis så har jag tre lådor totalt när året är slutet och kan njuta av flaskorna i >15 år till
Hos Alko kan man köpa ett vin som heter ’rövskatt’ på svenska … Stackars expediterna får nog höra många skämt om namnet på vinet:Soave alla dagar i veckan! Blir extra bra med ca 7 år på nacken.
Tävlar med Sb och MdB från Loire om att smaka mest sommartider hej hej sommartider.
Garganega är en fantastisk druva. Enda lingvistiska utmaningen för svenska drickare är att det bästa höglänta området i Soave heter Fittà.
Ingen verkade ha brytt sig innan så hoppas på att ingen gör det nu heller. Plus, Chateau Belgrave ingår i standardsortimentet så jag kommer nog att hinna köpa på migRädds du inte nu av Fine Wines effekten??
Bara jag som drömmer eller är detta magnum-versionen av Tondonia?Gick ju bet på Krug 08 så då fick det bli lite tröstköp av Tondonia plus risotto-vin inför söndagens kocklektioner med systerdottern.Visa bifogad bild 28460
Helt korrekt!Bara jag som drömmer eller är detta magnum-versionen av Tondonia?
Fiano, Greco och ibland Falanghina - alla från Kampanien, är bra viner.Vitt italienskt? En närmast helt blind fläck för mig. Av ca 140 vita viner i vinskåp och garderober är endast 2 flaskor italienska..
Vore kul om någon hade tips, och att få botanisera lite i okända marker!
...sen har vi ju också ofta italienska Pasqa på det helsvenskt nordkoreanska bolagetHos Alko kan man köpa ett vin som heter ’rövskatt’ på svenska … Stackars expediterna får nog höra många skämt om namnet på vinet:
Chateau La Grace Fonrazade Persevero 2018.
Har 2 st från -17 som jag inte hunnit korka upp än, men hade svårt att hålla mig från att köpa 3 st av -19 ocksåVisa bifogad bild 28504
Domaine Montcalmès Rouge 2019
Hämtade denna beställning nyss.
Borde vara ett vin som jag gillar, iallafall sett till druvorna som är en GSM-blandning. Strösslar man sen texten med bl.a. ”lagrat på fat från Romanée Conti”, kultstatus, låga skördeuttag etc, då har de en som i en liten ask.
Någon annan som ”lurades” till köp?
Visa bifogad bild 28504
Domaine Montcalmès Rouge 2019
Hämtade denna beställning nyss.
Borde vara ett vin som jag gillar, iallafall sett till druvorna som är en GSM-blandning. Strösslar man sen texten med bl.a. ”lagrat på fat från Romanée Conti”, kultstatus, låga skördeuttag etc, då har de en som i en liten ask.
Någon annan som ”lurades” till köp?