Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Jag köpte David&Nadia Aristargos och Elpidios som jag tycker inte gör bort sig i toppskiktet bland sydafrikanska viner. Ett annat tips är Domaine des Roches Neuves, visserligen den litet enklare och röda Terres Chaudes, men ändå...
Mer eller mindre viktig konsumentupplysning : Ville bara nämna att jag också beställde Terres Chaudes och fick vänta 14 dagar på leverans, långsemester på Vintedge?
 
Mer eller mindre viktig konsumentupplysning : Ville bara nämna att jag också beställde Terres Chaudes och fick vänta 14 dagar på leverans, långsemester på Vintedge?
För mig blev det tvärtom - beställde och åkte bort med tanken att det säkert tar sin tid. Men mina tre flaskor dök upp på Systembolaget på Rosenlundsgatan i Stockholm på bara några dagar. Hoppas jag hinner hem i tid för att hämta ut dem.

Av de röda (som ju inte håller samma absoluta världsklass som de vita) från Roches Neuves, har jag druckit Clos de l’echelier som var magisk, franc de pied som var enklare i stilen men utsökt vid pass 4 år på nacken, och La Marginale som också var enklare och litet tunn i mitten men smarrig, läskande och silkeslen i stilen. Vet inte om jag tyckte den senare var det mest prisvärda vin jag köpt för 429 kr (5 år sedan) - men jag ångrar verkligen inte det köpet heller. Köpte blandlådan med 2021 där en 2021 Terre Chaude följde med och ångrar det inte heller.

Terres Chaudes för 269 kr känns som ett så pass bra kap att man undrar om flaskorna förvarats ute på någon äng i solen. Tiden får utvisa men tänker öppna en flaska i närtid för att kolla att de är korrekta.
 
Terres Chaudes är ju ett billigare vin i Europa än de andra du nämner @Omar Khayyam , 23-25 euro. Så fantastiskt framstår inte priset 269 kr.
Ja precis så tror jag att det är - importören hade från början inte så stor diff på instegsvinerna i förhållande till prestigen. Tror både La Marginale och Franc de Pied är i samma liga som Terres Chaude- ungefär. Nog därför de nu sänkt priserna till mer rimliga nivåer. Jag känner mest glädje för att någon tar in denna producent som jag håller mycket högt.
 

katho27

Medlem
Jahaja, då blev det såhär då tydligen.
Denna tråd, by association, även om det kanske kan räknas som off-topic då jag inte vet om det är att betrakta som en Deal.
Så tack till @Omar Khayyam i samarbete med @jrick :cool:

Skärmavbild 2024-09-19 kl. 15.31.12.png
 
Last edited:

Akimchik

Medlem
IMG_4158.jpeg


Hittade en sassicaia för 229E i san Remo, försökte köpa en hel låda men dem har börjat ta efter bolaget och han vägrade sälja mer än en enda. Har ni vägarna förbi gå in en i taget så kanske ni kommer ut med fler…
 
Toppen