Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Finns enligt SB 8 fl i Hovås se nedan.
Jag bor i Åsa och har ingen möjlighet att åka dit idag. Finns det någon som ska dit och kan tänkas köpa 3 till mig?
Hitta varan i butik
Byt butik
Krogabäcksvägen 12, Hovås
Öppet idag 10:00-19:00
Antal i butiken

8 st
Sektion
26
Hylla
06
 

Tomasr

Medlem
Finns enligt SB 8 fl i Hovås se nedan.
Jag bor i Åsa och har ingen möjlighet att åka dit idag. Finns det någon som ska dit och kan tänkas köpa 3 till mig?
Hitta varan i butik
Byt butik
Krogabäcksvägen 12, Hovås
Öppet idag 10:00-19:00
Antal i butiken

8 st
Sektion
26
Hylla
06
Jag kan lösa det imorgon torsdag om de finns kvar👍
 
Just nu är saldot 2.
Det är ju alltid osäkert om saldot stämmer. Vanligast är nog att det är 0
Förstår om du själv tar dom, om dom finns
Så klart väldigt tacksam om du delar.
 

Tomasr

Medlem
Just nu är saldot 2.
Det är ju alltid osäkert om saldot stämmer. Vanligast är nog att det är 0
Förstår om du själv tar dom, om dom finns
Så klart väldigt tacksam om du delar.
Just hemkommen från restaurang ÄNG så mitt köpstopp känns akut. Delar gärna om alla andra kan hålla tassarna borta :D
 

BallyJ

Medlem
Just hemkommen från restaurang ÄNG så mitt köpstopp känns akut. Delar gärna om alla andra kan hålla tassarna borta :D
Spännande, jag håller på att boka en 3-dagarskonferens på Ärsta i vår med tänkt vinprovning från deras källare(inte den svenska) och middag en av kvällarna på Äng. Fotade du möjligtvis menyn eller har du några bilder på rätterna du vill dela?
 

Tomasr

Medlem
Spännande, jag håller på att boka en 3-dagarskonferens på Ärsta i vår med tänkt vinprovning från deras källare(inte den svenska) och middag en av kvällarna på Äng. Fotade du möjligtvis menyn eller har du några bilder på rätterna du vill dela?
PM 👍
 

Jonas Sand

Medlem
Bra pris men har inte den gått ner sig ganska mycket? Jag drack med basår 09(?) och senare 12. Bra grejer då, sen har jag druckit nyare utgåvor som jag tyckt varit ganska tråkiga. Jag hoppas det var flaskvariation.
 

Dovberg

Medlem
Bra pris men har inte den gått ner sig ganska mycket? Jag drack med basår 09(?) och senare 12. Bra grejer då, sen har jag druckit nyare utgåvor som jag tyckt varit ganska tråkiga. Jag hoppas det var flaskvariation.
Jag införskaffade två lådor deggade 2023 när en vän som bor på Åland skulle tillbaks till hemlandet. 389 kr flaskan på färjan. Har druckit 9 flaskor av denna och tyvärr måste jag säga att kvalitén har blivit avsevärt mycket sämre. Det är fortfarande en fantastisk Champagne för runt 40 euro, men nu är den i stil med övriga standardcuveer från de större husen. Skrev inte någon här på forumet att man har kortade tid jästen och mindre andel reservvin? Detta pga ekonomiska skäl. Det märks tydligt iaf. Charles Heidsieck brukade vara min topp tre bland standardcuveerna. Nu känns den som sagt som de övriga. Ungefär som Pierre Peters som skiftade runt 2012-2013. Från att ha varit högpresenterande till att osa lite massproducerad. Sorgligt.

Samtidigt har många Champagneproducenter sett efterfrågan sjunka då konsumenter dras mot billigare alternativ (prosseco, cava, cremant etc). Men klart höjer man priserna och samtidigt skär ner på kvaliten så letar konsumenterna efter billigare substitut som ger mer "bang for the buck". Tror vi kommer att få se fler prissänkningar framöver från många av Champagneproducenterna eller vad tror ni?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Men klart höjer man priserna och samtidigt skär ner på kvaliten så letar konsumenterna efter billigare substitut som ger mer "bang for the buck". Tror vi kommer att få se fler prissänkningar framöver från många av Champagneproducenterna eller vad tror ni?
En prissänkning tro jag nog vi aldrig kommer se. Men det är ändå intressant dehär med Charles Heidsieck, att många regerar på tydligt kvalitets nedgång etc. Men varför fortsätter alla köpa då!? 😆. Vrf skulle dem då sänka priset om folk fortsätter konsumera 🤔
 

Foley

Medlem
Jag tycker fortfarande charles heidsieck NV håller väldigt hög kvalitet. Den var kanske ännu bättre för, och jag tycker inte den är värd priset på bolaget. Men runt 450 kr, som man brukar kunna få den för hos philipson wine, tycker jag den absolut är värd och jag har svårt att komma på någon champagne som är bättre till samma pris. 2018 bas var väldigt bra, tyckte jag. Ska snart testa 2019 bas och se hur den är.
 

Dovberg

Medlem
Jag tycker fortfarande charles heidsieck NV håller väldigt hög kvalitet. Den var kanske ännu bättre för, och jag tycker inte den är värd priset på bolaget. Men runt 450 kr, som man brukar kunna få den för hos philipson wine, tycker jag den absolut är värd och jag har svårt att komma på någon champagne som är bättre till samma pris. 2018 bas var väldigt bra, tyckte jag. Ska snart testa 2019 bas och se hur den är.
Just den minskade tiden på jäst har jag läst om, och det kanske avspeglar sig i innehållet. Jag tycker också det är ett schysst vin för 40 Europapengar men kanske inte fyndet det var förr om åren?
Exakt. Jag betalar gärna 40 euro för Charles Heidsieck trots nedgång i kvalité, men den är inte alls värd priset på SB (vilket jag inte tycker några av de större husen är värda heller när de kostar runt 550-600 kr). Då lägger jag hellre några fler hundralappar på vintage som överlag är bra mycket mer Champagne för pengarna.
 

JonasBo

Medlem
Fyrklövern firar ny design på sin sajt med diverse rabatter:
- 5% rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE100

- 8%
rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE250

- 10% rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE500

- 12%
rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE1000

Gäller produkter som inte redan är nedsatta, vad jag förstod från deras email.
Rabatterna gäller idag (16/9) fram till midnatt.
 

MartinBz

Medlem
Fyrklövern firar ny design på sin sajt med diverse rabatter:
- 5% rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE100

- 8%
rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE250

- 10% rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE500

- 12%
rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE1000

Gäller produkter som inte redan är nedsatta, vad jag förstod från deras email.
Rabatterna gäller idag (16/9) fram till midnatt.
Jag tror att du var lite optimistisk, JonasBo. Det verkar som att man måste handla för lite mer för att få rabatterna på 8-12%-nivån.
🤓
 

JonasBo

Medlem
Jag tror att du var lite optimistisk, JonasBo. Det verkar som att man måste handla för lite mer för att få rabatterna på 8-12%-nivån.
🤓
Helt rätt; copy-paste-fel av mig. Sorry

- 5% rabatt på köp på minst 100€ med koden: NEWEBSITE100

- 8%
rabatt på köp på minst 250€ med koden: NEWEBSITE250

- 10%
rabatt på köp på minst 500€ med koden: NEWEBSITE500

- 12%
rabatt på köp på minst 1000€ med koden: NEWEBSITE1000
 
Toppen