Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Hardolph

Medlem
FOMO! Slut i Viksjö. (Provins-systembolag)
20240903_161107.jpg
 

Foley

Medlem
Svårt att stå emot när två av mina personliga favoriter, david & nadia och henriots årgångschampagne, finns till (vad som numera är) kompispris. Beställde ett gäng grenache att ha som husvin, samt tog 2 flaskor vardera av Elpidios, Aristargos och chenin blanc för att testa dessa. Tömde även närmast systembolags förråd på Henriot. Nu behöver jag inte köpa mer vin i närtid 😅
 

Per Stade

Lege artis
En liten reflektion nu när prissänkningarna står som spön i backen:
Är det pyspunka på finewines ?

Alla vill vi göra fynd?
Mitt senaste, efter att ha läst någon tråd här, var Rhys Bearwallow Vineyard Pinot Noir, 2014.
För ett par dagar sedan hämtade jag ut ett par flaskor, som jag ser fram emot att dricka.
Även om de inte var prissänkta så känns de som prisvärda.
 

Jonas Sand

Medlem
Det skulle komma in fler Henriot i webblager idag. Kl 10:11 när jag äntligen kunde söka vettigt på Systembolaget och då visar de noll i saldo. Uppdateras listorna innan öppning eller borde jag slinka in på hemsidan under dagen för att hålla koll?
 

Simon

Medlem
Det hade varit intressant att veta vilken effekt en sådan här tråd har på försäljningen. Hur många flaskor Henriot såldes sedan tips i måndags? Hur stor andel av dem köpen är gjorda av hur många personer som sett tråden här?

Kan vi anta att bara en bråkdel av dem som agerar på ett tips här också är medlemmar och engagerar sig i tråden genom att skriva/gilla?

Edit: Tack för tips 🤗
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Det hade varit intressant att veta vilken effekt en sådan här tråd har på försäljningen. Hur många flaskor Henriot såldes sedan tips i måndags? Hur stor andel av dem köpen är gjorda av hur många personer som sett tråden här?

Kan vi anta att bara en bråkdel av dem som agerar på ett tips här också är medlemmar och engagerar sig i tråden genom att skriva/gilla?

Edit: Tack för tips 🤗
I vintras la jag upp önskemål om Damien Hugot M18 via Fanwine, då tror jag forumet köpte 90flaskor på en vecka utav den, skulle säga att det nog rör sig om liknande mängd här på Henrioten 🤔
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Lökigt att de inte skikar mellan bolag längre... :(
Här tror jag nog @Swedish
skulle funka flirta till sig dem till PK huset ellerhur?
men dem måste vara slutlevererade och förstår jag rätt så fortsätter leverantören att skicka ut - då kanske det inte går att få till ?
 
Toppen