Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Sörplarn

Medlem
För er som är uppskrivna hos Envie,

Så säljs @Mattias S favorit skumpa ;) för 99 Euro istället för 131 Euro, OBS INTERNT, man måste skriva in sin reggade e-mail via länk.

Lite dyrare än båten, men man slipper ju köpa biljett för den delen med.

Elvis

Medlem
Jag hittade Krug GC på halvflaska för 90 dollar på Aria (i Las Vegas) för ett par år sedan. Oemotståndligt billigt.

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Inte jättestora prisförändringar hos systembolaget mellan 2016-03-16 och 2016-03-28.
Men jag fortsätter att hålla ögonen öppna och postar här om jag ser något intressant. Jag gör stickprover ca 2 gånger i månaden.
Sju stycken whisky har blivit två kronor billigare, ni klarar er nog va? ;)
Hände det nått i maj?

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Vet inte om det är något speciellt bra pris, men Franska vinlistan skickade idag ut ett mail om att de har fått in Pol Roger 2002 (1999kr) och 2004 (1699kr)på Magnum.
Delar iaf med mig av infon om det kan vara till nytta för någon. :)

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag trodde den här tråden var till för bra priser...

Jag kan anpassa mig, det är inga problem! Om jag inte följer trådens tema så ska min post såklart flyttas.
Jag kan hålla med dig om att hålla oss till "deals" här. @Mattias S kanske kan flytta mitt inlägg till Nyhetsbrev tråden?

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kan anpassa mig, det är inga problem! Om jag inte följer trådens tema så ska min post såklart flyttas.
Jag kan hålla med dig om att hålla oss till "deals" här. @Mattias S kanske kan flytta mitt inlägg till Nyhetsbrev tråden?
Äsch, vi får se ditt tips som en dålig "deal" om det nu är ett tveksamt pris. ;)

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Bifogar en del prisförändringar hos systembolaget.
2000, Merlot, Valentin Fleur för 29kr istället för 128kr?
2010, Monte Da Peceguina för 39kr istället för 119kr?
La Jeunesse för 99kr istället för 199kr?
2007, Marun, Barbera d'Alba för 199kr istället för 303kr?

Någon som vågar yttra sig om dessa är värda chansningen?

Attachments

• 2016-05-30 till 2016-06-01.xlsx
    {memory} MB · Visningar: 249

sunqan

Vinös
Bifogar en del prisförändringar hos systembolaget.
2000, Merlot, Valentin Fleur för 29kr istället för 128kr?
2010, Monte Da Peceguina för 39kr istället för 119kr?
La Jeunesse för 99kr istället för 199kr?
2007, Marun, Barbera d'Alba för 199kr istället för 303kr?

Någon som vågar yttra sig om dessa är värda chansningen?

29 kronor det blir väl 23,20 ex moms. det innebär att importören får (23,20 -18,88 -3,50)/1,19 =69 öre per flaska...
Har vi verkligen så fri prissättning på varor som säljs via monopolet :)

Undrar om det I verkligheten betyder att importören betalar för att bli av med "skiten" :)

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
29 kronor det blir väl 23,20 ex moms. det innebär att importören får (23,20 -18,88 -3,50)/1,19 =69 öre per flaska...

Undrar om det I verkligheten betyder att importören betalar för att bli av med "skiten" :)

Jag googlade lite på vinet, och hittade ungefär samma kommentar från dig, från.. 2013 var det va? :)
Testade du vinet då, eller var det samma tanke du hade då om alkoholpolitik?

Magnus L

urydhtfilgukj

Dom kör ju endast 12 pack på den också. Så ja, troligen vill dom bara bli av med "skiten".

Toppen