Mattias Schyberg
Administratör
Jag dricker lite vitt ikväll. Gå in och läs!Jag retas bara i lite äkta finewines-manér.
Tror vi är lite av varandras motsatser här, kanske. Jag tänker ju samma sak om rött.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag dricker lite vitt ikväll. Gå in och läs!Jag retas bara i lite äkta finewines-manér.
Tror vi är lite av varandras motsatser här, kanske. Jag tänker ju samma sak om rött.
Enbart för att du blev tvungen av fruganJag dricker lite vitt ikväll. Gå in och läs!
Det ska jag...hon hälsar tillbaka dessutomEnbart för att du blev tvungen av frugan
Hälsa henne!
Idag i DN hade Alf Tumble med vinet bland sina rekommendationer så nu vore det väl märkligt om det inte skulle kunna överleva i sortimentet...Jag är vanligtvis inte den som är den, men i det här fallet tänker jag vara det och kapar således tråden lite. Och i all ärlighets namn är en bourgogne blanc av en så bra producent för 127 spänn ett superdeal, helt enkelt.
http://vinifierat.se/2016/06/16/stod-clotilde-davenne/
300€. Även om £ kanske är = € snart om Brexit blir verklighet.Nu har solobarolo kampanj igen.
Gäller idag och imorgon.
30% rabatt på alla ordrar över 300£ och fri frakt.
En låda av varje 2008a?Jaha, så var det dags igen... Vilka rekommenderas?
http://www.franskavinlistan.com/aktuell-kampanj.php
Lite part i målet men varför tråna efter Moët när det finns så många fantastiska odlare som presterar långt bättre till långt lägre pris ?Hur är moets årgångsviner? Standardskumpan är så motbjudande att jag aldrig provat vintage varianten.
Jag tycker att årgångsmoët brukar hålla hög klass. Men de kan vara ganska strama och burdusa som unga och behöver tid för att utvecklas!Hur är moets årgångsviner? Standardskumpan är så motbjudande att jag aldrig provat vintage varianten.
På magnum...Om någon känner sig sugen på att göra en dålig deal så har de(Systembolaget) höjt priset på 2011, Château Mont-Redon, (Nr 2811) Châteauneuf-du-Pape. Från 447kr till 499kr.
Bortsett från denna och en annan prishöjning på en aftonglögg så står priserna ganska still hos systembolaget.
Jämfört 4juli-18 juli.
(Postar mest för att visa att jag faktiskt fortsätter att kolla regelbundet, även om det inte är några klipp på G).
Kan väl bara tillägga på Qatar airways bjuds det alltid på Krug i baren på deras A380. Alltid lika trevligt.Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi tipsar om bra deals!
Jag börjar med Krug GC för 795 SEK på Arlanda, - it´s a steal!
Jag vet.... Men har inte fått möjligheten att åka ännu. Räcker att åka business också så det är ju en bra dealKan väl bara tillägga på Qatar airways bjuds det alltid på Krug i baren på deras A380. Alltid lika trevligt.
För ett tag sedan särade man på Business loungen och First Class loungen i Doha så där får man nöja sig med vad som serveras i Business loungen men en del är bra där också. På planet (A380) så har man bara en bar och då får man dricka även det som First Class erbjuds bla Krug. Bartendern är väldigt trevliga då jag flugit och vill gärna att man dricker upp en hel flaska (har aldrig lyckats med det dock) då han inte får spara på en öppnad Krug...Jag vet.... Men har inte fått möjligheten att åka ännu. Räcker att åka business också så det är ju en bra deal